شهید زینب براتی مقدم

ی 1401/08/01 - 14:47
شهید زینب براتی مقدم

نام پدر : محمد علی

ولادت: 8/6/1361

محل تولد : زنجان

شهادت : 2/11/1365 بر اثر بمباران هوایی رژیم بعثی صهیونیستی عراق

ش شناسنامه: 387 از زنجان

وضعیت تاهل: مجرد

محل دفن : گلزار شهدای بالای زنجان

 

زندگي نامه شهيد زينب براتي مقدم

شهیده در سال  8/6/1361 در شهرستان زنجان در خانواده ای مذهبي و متوسط به دنيا آمدند. پدر خانواده به نيت حضرت زينب نام ايشان را زينب نهادند. زينب فرزند چهارم يك خانواده پر جمعيت بود ولي چون  شديدا شيرين زبان بوده پدر علاقه خاصي به ايشان داشتند زينب كوچك هنوز به مدرسه نمي رفت ولي بنابر علاقه شديد هر روز با يك دفتر و مداد كنار مدرسه بينش كه در كوچه ايشان واقع شده بود مي ايستاد و به بچه ها نگاه مي كرد روز حادثه هم ايشان كنار مدرسه بود كه براي خوردن نهار به منزل باز مي گردد . در همان زمان بر اثر بمباران در خانه زخمي مي شود و  ساعت 10شب در بيمارستان شفيعيه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت مي رسد. و در گلزار شهداي بالا دفن مي شود .

خاطرات شهيد زينب براتي مقدم

زينب علاقه ی بسياري به درس و مدرسه داشت هر روز يك دفتر و يك مداد از من مي گرفت و سر كوچه مي ايستاد و بچه هايي كه مدرسه مي رفتند را تماشا مي كرد و هميشه مي پرسيد من كي به مدرسه مي روم ؟ روزي هم كه حادثه اتفاق افتاد زينب سر كوچه بود .

 

خواب شهيد قبل از شهادت

مادر شهيده حكايت مي كند كه چند روز قبل از شهادت ، خود زينب در خواب مي بيند كه خانه شان ويران مي شود و زينب در زيرآوار مي ماند ولي ناگهان مردي با اسب سفيد مي آيد و دستش را دراز مي كند و زينب را از زير آوار در مي آورد بعد از شهادت زينب اين خواب را مادر دوستش كه در جريان اين خواب بود تعريف مي كند .

 

خاطره مادر شهيد در مورد خواب شهادت زينب

خانم ابراهيمي تعريف مي كند يك ماه قبل از شهادت زينب در خواب ديدم كه زينب را با دست خودم درون قبر مي گذارم و گريه مي كنم خاله ام خدا بيامرز كه آنوقت زنده بود به من مي گويد دختر به جاي گريه كردن برو كمي تربت بياور بريز دهان اين دختر كه ناگهان من از خواب پريدم . درست يكماه بعد همان خاطره به حقيقت پیوست و زينب در آغوش من شهيد شد .

مليحه فرد ابراهيمي

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.