یادواره شهدای زن و گرامیداشت شهید طیبه واعظی در دهلران

چ 1394/05/14 - 01:59
تصویر

به مناسبت 13 مرداد روز بسیج جامعه زنان یادواره شهدای زن و گرامیداشت شهید طیبه واعظی شهید شاخص سال 94 در دهلران برگزار شد.


همزمان با 13 مرداد روز بسیج جامعه زنان، یادواره شهدای زن شهرستان دهلران و گرامیداشت یاد و خاطره شهید طیبه واعظی شهید شاخص سال 94 به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و حوزه بسیج خواهران سپاه ناحیه دهلران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والا مقام به ویژه شهدای زن شهرستان دهلران اظهار کرد: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از دفتر تاریخ این انقلاب پاک نخواهد شد.

وی افزود: احیا هویت و ارزش‌های اسلام و انقلاب در بین بانوان به‌ ویژه نسل جوان از اهداف بارز اینچنین یادواره هایی می باشد تا بتوان نسل جوان را با آرمان‌های انقلاب آشنا کرد.

امام جمعه دهلران با اشاره به لزوم مطالعه سیره و زندگی حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س)از سوی بانوان، تصریح کرد: همگان دیدند که حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا چگونه پای دین الله ایستاد و در این راه جان و مال خود را فدا نمود و خداوند نیز به این بانوی بزرگ اسلام عزت و آبرو بخشید.

وی با تجلیل از جایگاه زن در اسلام و انقلاب اسلامی عنوان کرد: اسلام جایگاه زن را به وی بازگرداند و به او عزتی دوباره داد تا بتواند در رسیدن خود و جامعه‌اش به تکامل نقش‌آفرینی کند.

موسوی خاطر نشان کرد: در عصر امروز بانوان انقلاب اسلامی ایران رسالت مهم و بزرگی در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن به عهده دارند و این رسالت مهم همان تربیت فرزندان صالح به عنوان امانت های الهی و تحویل آنان به جامعه اسلامی می باشد.

وی به نقش‌آفرینی زنان در حوادث مختلف صدر اسلام اشاره کرد و افزود: اگر چه جهاد به زنان تکلیف نشده بود اما در حوادث و جنگ‌های صدر اسلام نمونه‌های مختلفی از نقش‌آفرینی زنان را به اشکال مختلف شاهد هستیم که بسیار قابل تامل و تدبر است.

امام جمعه دهلران با اشاره به نقش زنان در تربیت‌ انسان‌های صالح برای ساختن فردای جامعه اشاره و تصریح کرد: خانواده مقدس‌ترین نهاد و کانون در اسلام است و براساس آیات الهی، خانواده باعث رحمت، مودت و آسایش افراد جامعه می‌شود که متأسفانه این روزها دشمن این کانون را مورد هجمه قرار داده است و این وظیفه زنان را در جامعه سنگین‌تر کرده است.