جشنواره ملی دختران آسمانی

ش 1392/12/17 - 12:51
تصویر

 جشنواره ملی دختران آسمانی

   جشنواره دخترانی آسمان با هدف توجه عموم مردم به موضوع زن و شهادت و شهدای زن از اول دی‌ماه سال 91آغازو تا 30 بهمن ادامه یافت.

یکی از اهداف مهم این جشنواره گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در جامعه و  زمینه‌سازی انتقال ارزش‌های شهدای زن به جامعه می باشددر این جشنواره دو نشست علمی  در دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار گردید. در كنار اين نشست دو كارگاه با عنوان‌هاي «برسي نقش زنان در نهادينه سازي اقتصاد مقاومتی در جامعه» با حضور عادل پيغامي، عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق(ع) و نيز كارگاه «بررسي ابعاد اجتماعي سبك زندگي زن مسلمان» با حضور وحيد شال‌چي عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبایی برگزارگردید
این جشنواره در بخش‌های علمی،هنری،ادبی، وبلاگ‌نویسی و در سه سطح دانشجویی،دانش‌آموزی و عمومی با محوریت زنان شهیده،در مقطع دانشجویی با موضوعاتی چون دفاع مقدس، مقاومت ، ایثار و شهادت، رسانه و ارتباطات و سبک زندگی در قالب فیلم،عکس، گرافیک و نقاشی برای ارسال آثار به جشنواره در نظر گرفته شد. در سطح دانش‌آموزی مقطع راهنمایی در قالب نامه به یک زن شهید، نمایش‌نامه، شعر، عکاسی ، در مقطع دبیرستان تحقیق و پژوهش با عنوان فعالیت‌های اجتماعی، روابط دوستان در زندگی دختران شهید و مبارز ودر سطح عمومی نیز هنر، قطعه ادبی و وبلاگ نویسی با موضوع زنان شهید به صورت اینترنتی از طریق سایت  www.dokhtaran-aseman.ir وارسال آثاربرگزار گردید پوستر فراخوان جشنواره جهت اطلاع رسانی به علاقمندان، طراحی ،چاپ ودر سراسر کشور و اقشار توزیع گردید.

 قریب به 4500اثرشامل فیلم،عکس، نامه، مقاله علمی و پژوهشی،کتاب و شعر به این جشنواره ارسال گردید.

در اختتامیه این جشنواره،از34 نفر از برگزیدگان مقالات علمی برترو تقدیر گردید. مقالات برگزیده نیز سایت شهدای زن درج واز 35نفراز برگزیدگان دیگر آثار هنری و ادبی تقدیر و تجلیل گردید .