یادوراه / بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب

س 1392/11/01 - 13:38
تصویر

عفاف و حجاب يك امر فطري، يكي از شاخصه هاي شاخصه هاي جامعه ديني و ازمصاديق ارزشهاي الهي است.

اين برهه اززمان كه استكبارجهاني تلاش ميكند با مظاهر ديني مقابله و از حضور زنان محجبه به خصوص در عرصه سياسي واجتماعي جلوگيري كند و با ترويج فساد و بي بندوباري همة امكانات را به ميدان آورده تا مانع حضور زنان مسلمان و محجبه درجامعه شود.

بر همین اساس وظیفه فردی و اجتماعی ما به عنوان عضوی کوچک از امت اسلامی و داعیه دار میراث امام راحل«ره» و شهیدان گرانقدر در این برهه حساسکه شاهد وحشت دشمنان از حضور بانوان محجبه به ویژه در خیزش و بیداری اسلامی هستیم مارا بر آن داشت تا دومین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب را باهدف ترویج و تعمیق و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در داخل کشور و دفاع جهانی از زنان محجبه در تاریخ 17بهمن و ایام الله مبارک دهه فجر  در شهر گنبدهای فیروزه ای برگزار نمائیم.

از ابتدای بیان فراخوان آثار علمی و هنری موضوعاتی مانند خانواده،عفاف و حجاب، بیداری اسلامی و حجاب، شهدای زن و حجاب، رویکرد غرب نسبت به مسئله حجاب  و ... مدنظر قرار گرفت که به لطف الهی در این خصوص بیش از 250 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شد که 33 مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب، که در همایش قرائت و در مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.

 دریافت آثار هنری از قبیل فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند و آثار گرافیکی،شعر و .... و همچنین برگزاری  جشنواره ایده های برتر از دیگر برنامه های همایش بود که از برگزیدگان این بخش ها در روز همایش تجلیل به عمل می آید.

از دیگر برنامه­ های این همایش می توان به :

1- تولید 39 برنامه تلویزیونی با حضور کارشناسان دینی با موضوع حیا، عفاف و حجاب با مساعدت صدا و سیما

2- تهیه دو موسیقی با موضوع عفاف و حجاب

3- تهیه کلیپ های تصویری سه زبانه

4- تولید 3 جلد کتاب

5- تهیه دو اینفو گرافی«نمودار جایگاهعفاف و حجاب در منظومه اسلام» و «نمودار تطبیقی جایگاه زن در اسلام و غرب»

6- تدوین سیر نمایشگاهی حجاب در اندیشه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

7- برگزاری میزگرد با حضور مهمانان خارجی

 

و دهها برنامه متنوع دیگر که در مدارس و سطح شهرستانهابرگزار گرديد، اشاره کرد. لازم به ذکر است که در دومین همایش بین المللی تجلیل ازطلایه داران عفاف و حجاب، "رخ مهتاب در آب" تعداد 150 نفر از فعالان و نخبگان فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب از کشورهای آذربایجان، عراق ، لبنان، آرژانتین،روسیه، کانادا، بلژیک، آلمان، چین، ترکیه، آمریکا، اندونزی، زیمباوه، تاجیکستان، انگلیس،الجزایر، تونس، بنگلادش، نیجریه، بوسنی، فیلیپین، برمه(میانمار)، مالی ، تایلند،قزاقستان، هند، پاکستان و برزیلحضور يافتند که در مدت دو روز برگزاری این همایش مهمان مردم اصفهان بودند.