
ن در جامعه حماسي، در همه جا حضور دارد، شاعران حماسه آفرين در برابر زن حماسي سر فرود مي آوردند و از شهامت و وفاداري و ابداع و اختراعات وي به شگفت ميفتند، زن در جامعه حماسي علاوه بر خصوصيات و امتيازاتي كه خود دارد و امتيازاتي كه براي مرد قايل است، امتياز ديگري را نيز به خود مي دهد.
زن در جامعه حماسي، در همه جا حضور دارد، شاعران حماسه آفرين در برابر زن حماسي سر فرود مي آوردند و از شهامت و وفاداري و ابداع و اختراعات وي به شگفت ميفتند، زن در جامعه حماسي علاوه بر
خصوصيات و امتيازاتي كه خود دارد و امتيازاتي كه براي مرد قايل است، امتياز ديگري را نيز به خود مي دهد. در حماسه اين زن است كه براي اظهار عشق و فداكاري، گذشت، خلاقيت، گام پيش مي گذارد، كه
اين را شايد بتوان يكي از برجسته ترين ويژگي هاي زنان حماسي دانست و زن با وجود پيشگام بودن در اين امد، به طرز عجيبي جسارت عشق را پاكدامني مي آميزد، زنان شاهنامه با همسران و فرزندان خود،
در راهي گام برمي دارند كه بايد به پيروزي نيكي بر بدي منتهي شود، در جامعه حماسي به زن در قالب ها و نقش هاي گوناگون، عاشق، معشوق، همسر، مادر،رزمجو،جنگاور، شرمگين،غدار، و غيره برخورد
مي كنيم ولي آنچه در جامعه حماسي ايران ديده نمي شود به چشم نمي آيد،.وجود زن روسپي است و اين امر بازگو كننده سعادت جامعه است، زيرا شيوع و فحشاء و انحرافات جنسي با جدا بودن و در حاشيه
قرار گرفتن زن در اجتماع بستگي دارد. زن در جامعه حماسي از جامعه جدا نيست و در حاشيه قرار ندارد، بلكه در متن جامعه است و همراه آن، محو شدن فحشاء در جامعه حماسي كه شايد از پاي بند بودن زنان
و مدان به انديشه ها و دستورات و مقررات ديني به دست مي آيد، در اين جامعه زن براي بيان و بازآفريني واقعيت اجتماعي زمان خويش، نقش و رسالت خاصي را به عهده مي
دیدگاه ها