رسانه های گروهی و تبيين جايگاه زنان ايثارگر

س 1395/07/13 - 20:09
رسانه های گروهی و تبيين جايگاه زنان ايثارگر


امروز ، عصر رسانه ها و انفجار اطلاعات نام گرفته و كشورهاي غربي فرهنگ خود را بيش تر از اين طريق تبيين مي كنند. اما در ايران اسلامي مع الاسف توجه به زنان ايثارگر ، كم تر است و دليل اصلي آن نيز آشنا نبودن با اين مقوله است.

امروز ، عصر رسانه ها و انفجار اطلاعات نام گرفته و كشورهاي غربي فرهنگ خود را بيش تر از اين طريق تبيين مي كنند. اما در ايران اسلامي مع الاسف توجه به زنان ايثارگر ، كم تر است و دليل اصلي آن نيزآشنا نبودن با اين مقوله است. سردبيران و نويسندگان نبايد نگاه جنسيتي به مسائل زنان داشته باشند ؛ اكثر مردان در اين حوزه فعالند و بيش تر به مسائل آقايان مي پردازند و زبان حال آنان ها هستند. تا كنون كاري در خور شأن و ارزش زنان انجام نشده است و موضوع مسكوت مانده ؛ لذا ديدار و نشست مطبوعات با مسئولان اين بخش و انتشار كتب و نشريات ، ضروري و لازم است. در بخش راهكار ؛ مي توان جلساتي با حضور خبرنگاران ، پژوهشگران (مرد و زن) تشكيل داد يعني در طرف مقابل هم نبايد نگاه فمينيستي حاكم باشد ، تا راحت بتوان گفت و گو كرد. گفت و گو آغاز آشنايي و بيان مشكلات و خواسته هاست. در مراكز استانها كه قطعاً كارهاي كم تري انجام شده نمايندگان زنان ايثارگر بايد همان برنامه هاي ارائه شده در مركز را در سطح منطقه ي خود انجام دهند و منتظر نباشند تمام كارها از بالا به آن ها ديكته شود ، يا همان مركز اين امور را انجام دهد. در اين صورت موضوع از غربت و مظلوميت خارج شده اين مسائل در جامعه نهادينه مي شود. لذا تلاش بيشتري لازم و مورد نياز است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.