زینب (س) تجلّی هویت حقیقی زن مسلمان

ی 1403/04/31 - 12:48
زینب س
حضرت زینب (سلام الله علیها) با ظهور هویت حقیقی زن مسلمان در وجود مبارکشان، مهمترین راوی کربلا محسوب می شود.

سایت زنان شهید - هر شهادتی نیازمند روایت است تا غایت هدف را به سر منزل مقصود برساند و درازنای تاریخ را در نوردد. در این میان، حضرت زینب (سلام الله علیها) با ظهور هویت حقیقی زن مسلمان در وجود مبارکشان، مهمترین راوی کربلا محسوب می شود.سخنان حضرت زینب(سلام الله علیها) پس از شهادت سالار شهیدان و خطبه های آن حضرت در بازار کوفه و در بارگاه این زیادو دربار یزید در شام، چنان قوی و تکان دهنده بود که همگان را به حیرت واداشت و مسمانان را از خواب غفلت بیدار کرد. یشان با تبیینی عالمانه و با ایراد خطابه هایی که نشان از رشد همه جانبه ی شخصیت حضرتش دارد، سبب استمرار مسیر شهادت و پژواک پیام اصلی واقعه ی کربلا گردید. 
این بانوی بزرگوار رسالت خویش را که زنده کردن دین جدش بود، به نیکی انجام داد. به گونه ای که سخنان ایشان را مورخان و اصحاب مقاتل و دیگران بارها نقل کرده اند. 
شکل گیری هویت زن در حالت انسجام یافته اش در گرو رشد جنبه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی است و نیازمند دانش، فهم عمیق از شرایط و موقعیت های اجتماعی، خوداندیشی و شناخت نقش و جایگاه خویش در ساحت های مختلف است. جهاد تبیین صورت گرفته توسط حضرت زینب (س) سبب تغییر نگاه مردم شد، لذا کسب علم و شناخت و فهم درست از شرایط اجتماعی سیاسی جامعه برای بانوان امری مهم و بافضیلت بوده و در شکل گیری درست هویت اسلامی زن اثرگذار می باشد. 

انتهای پیام / 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.