کتاب «سطر‌های سربلند»

ی 1403/04/17 - 09:37
دفاع
کتاب «سطر‌های سربلند» مجموعه مقالاتی در باب نظریه «الگوی سوم، زن ایرانی مسلمان» به نویسندگی «لیلا نظری گیلانده» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

زنان شهید به نقل از دفاع پرس_ کتاب «سطر‌های سربلند» مجموعه مقالاتی در باب نظریه «الگوی سوم، زن ایرانی مسلمان» به نویسندگی «لیلا نظری گیلانده» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

دین اسلام به زن مسلمان کرامت داد و او را ارزشمند شمرد. ارزش زن در تعالیم دینی بی‌شمار و وصف‌ناپذیر است. زنان مسلمان با تکیه بر تعالیم دینی به پویایی خود و خانواده همت گمارده‌اند. این کتاب در قالب مجموعه مقالاتی در باب نظریه‌ی الگوی سوم الگوی زن مسلمان مفاهیم تازه‌ای از شخصیت توانمند و ارزشی زن  ایرانی اسلامی را به مخاطب عرضه می‌دارد.

در بخشی از کتاب آمده است:

نگاه انقلاب اسلامی به مقوله زنان درست در مقابل نگاه غربی قرار دارد. فرهنگ غربی با ایجاد یک «نامعادله» در مسئله زنان عملا این قشر را وسیله‌ی «انتفاع» و بهره برداری‌های گوناگون قرار داده است. یک نامعادله‌ای را به تدریج به وجود آورده اند. یک طرف ذی نفع، یک طرف مورد انتفتع. بشریت را این طور تقسیم کرده اند. طرف ذی نفع مرد است، طرف مورد انتفاع زن. این به طور آرام، با تدریج، با شیوه‌های گوناگون، با تبلیغات مختلغ، در طول ده‌ها سال در جوامع غربی در درجه اول و بعد در جوامع دیگر جا افتاده. شان اجتماعی زن را اینجوری معرفی کردند... لذا در فرهنگ غربی اگر زن بخواهد در جامعه نمود پیدا کند و شخضیت پیدا کند، حتما باید از جذابیت‌های جنسی خودش چیزی ارائه بدهد.

این فرهنگ است که «بحران زن» در جهان امروز را به وجود آورده است: شاید تعبیر «بحران زن» تعبیر تعجب آوری باشد. امروز مسئله بحران آب و هوا، بحران آب، بحران انرژی، بحران گرم شدن زمین، به عنوان مسائل اصلی بشریت مطرح می‌شود، اما هیچ کدام از اینها مساِل اصلی بشریت نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.