همایش بین المللی حضرت زینب اسوه بانوان جبهه مقاومت اسلامی برگزار شد

د 1402/08/29 - 08:00
همایش بین المللی حضرت زینب(س) اسوه بانوان جبهه مقاومت اسلامی در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

همایش بین المللی حضرت زینب(س) اسوه بانوان جبهه مقاومت اسلامی صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد. 

محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه امام حسین (ع) در این همایش ضمن خیر مقدم به حاضرین، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی هویت دادن به زن ایرانی و اسلامی است البته این یک نگاه سطحی و یک نگاه تاریخ عرفی است. اگر بخواهیم به انقلاب اسلامی نگاه عمیق‌تری داشته باشیم، عقبه این انقلاب از بعثت حضرت رسول (ص) و مکتب سید الشهدا (ع) است. 

وی افزود:آن چیزی که باعث زنده نگه داشتن کربلا شده، قیام حسینی و زینبی است. امروز زنان و مادران ما هستند که هم خودشان و هم فرزندانشان  را به میدان جبهه مقاومت وارد می‌کنند. 

 

آهنگر تصریح کرد: جنایاتی که امروز رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد و عملیات طوفان الاقصی، عملا تفسیر آیات سوره ۸ بود که می گوید، اگر دیوار را بشکنند و وارد حلقه دشمن شوند، یارای رویاروی با این مقاومت را ندارند. 

 

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: قدرت‌های خارجی و استکبار جهانی تصویری از رژیم صهیونیستی ساخته بودند و آن را قدرتمند نشان می‌دادند و اذعان می‌کردند سیستم های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آنقدر قوی است که هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا نمی‌کند. 

 

وی ادامه داد: اما امروز شاهد این هستیم که به تمام رادارهایشان نفوذ شده و سیستم های اطلاعاتی آن غافلگیر شده اند.امروز این رژیم منحوس چنان مستاصل شده که عملا با مردان جنگی یارای مقابله ندارند و عملیات روانی و کودک‌کشی را به راه انداخته است. 

 

حسنی آهنگر یکی دیگر از عوامل استیصال رژیم صهیونیستی را فرار آنان از شهرک ها دانست و گفت:ما باید بتوانیم از این غافلگیری و ترس آنان مقاله هایی را تدارک ببینیم و تصویر واقعی از جنایات این رژیم منحوس که نسبت به ۷۵ سال گذشته افزایش یافته است را در ذهن ها تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) در پایان گفت: امیدواریم پیروزی جبهه مقاومت هرچه زودتر تحقق یابد و به شیوه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بتوانیم روایتگر این جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری خواستند باشیم. 

در ادامه این همایش از 20 بانوی فعال در محور مقاومت از جمله همسر شیخ زکزاکی، به عنوان بانویی که در جبهه حق مقاومت کرده و شکنجه دید، تجلیل شد.تعدادی از بانوانی که مورد تقدیر قرار گرفتند، زنان ایرانی بودند که به عنوان پزشک و پرستار در محور مقاومت از جمله در سوریه و لبنان حضور داشته و ایفای نقش کردند.

همچنین بانوان فعال فرهنگی از جمله در حرفه‌های خبرنگاری، مستندسازی و هنری که در شرایط سخت جنگی در دوران حضور داعش فعالیت داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند.در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از دستاوردهای علمی جبهه مقاومت در قالب‌های هنری و کتاب ارائه شد که حاصل تلاش مؤسسه اندیشه‌سازان نور به عنوان تولیدکننده محتوا در محور مقاومت است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.