شهید اعظم جمالي 

ی 1401/09/20 - 16:10
شهید اعظم جمالي 

شهید اعظم جمالي 

نام: اعظم

نام خانوادگي: جمالي 

نام پدر:  هادي

شماره شناسنامه: 35

محل صدور: اردبيل

تاريخ تولد: 1329/01/28

تاريخ شهادت: 66/12/21

محل شهادت: اردبيل

حادثه منجر به شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحميلي

 

 اعظم جمالی  در یک خانواده  اصل و مذهبی در شهرستان  اردبیل دیده به جهان گشود ایشان تحصیلات خود را در رشته طبیعی با مدرک دیپلم به پایان رسانید.  تا قبل از ازدواج کارمند اداره  بهداری بود و در سن 22 سالگی با دکتر یوسف پور ابوالقاسم ازدواج کرده و ثمره 18 سال زندگی مشترکشان سه دختر و یک پسر بود . شهید جمالی  به جهت اهمیت و توجهی که به فرزندان و تربیت آنها از خود نشان می دادند بعد از ازدواج شغل مادری و کد بانویی را انتخاب  نموده و از مشاغل اداری صرف نظر نمودند . ایشان  در تاریخ   21/12/1366 در حالیکه در منزل به انجام وظایف مادری مشغول بودند به همراه  دو فرزند دخترش  سولماز 11 ساله و شیوا 14 ساله در یک بمباران هوایی به شهادت رسیدند. پیکر پاک و مطهر این مادر شهید و دو فرزندش در گلزار بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

ویژگی های شخصیتی شهید اعظم  جمالی از زبان همسرش :

بنا به اظهارات دکتر یوسف پور ابوالقاسم همسر شهید اعظم جمالی، ایشان از آغاز زندگی مشترک دارای  شخصیتی بسیار شایسته ، موقر و مهربان بودند با گذشت و فداکار بودند و در انجام وظایف و مسؤولیت های زندگی بسیار وظیفه شناس و مسؤولیت پذیر بودند. احترام به پدر و مادر و جلب رضایت خاطر آنها از مهمترین امور زندگی ایشان بود و به  جهت شایستگی  و شخصیت والایشان در میان آشنایان و دوستان از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند و درامور اقتصادی فردی قانع و صبور بودند و در همه امور به خدا توکل داشتند.

 

خاطرات شهید اعظم جمالی از زبان همسرش

دکتر یوسف پور ابوالقاسم همسر شهید اعظم جمالی ضمن اینکه ایشان را همسری بسیار کاردان کد بانو و مادری لایق می دانند زندگی با ایشان را سراسر خاطره معرفی می کنند. از مهمترین آرزوهای این شهید گرامی  زیارت  مرقد  مطهر حضرت زینب  « س » بود که قبل از اینکه توفیق  عزیمت به سفر زیارتی نصیبشان  شود به درجه رفیع شهادت نائل گشتند. بیشترین توصیه های این شهید عزیز به همسرشان توجه تربیت اصلی ایرانی و اسلامی فرزندان و برنامه ریزی برای آینده آنان بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.