شهید شمسی فاتحي كرجو

س 1401/06/29 - 16:43

نام پدر: احمد

شماره شناسنامه:1761

محل تولد : روستای حسن آباد - سنندج - کردستان

تاریخ تولد:1341/06/09

محل شهادت:سنندج - کردستان

تاریخ شهادت:60/08/28

نحوه شهادت: توسط ضد انقلاب

مزار شهید : بهشت محمدی سنندج

هوادار انقلاب بود

هنگام رسیدن به سن مدرسه،در دبستان روستا ثبت نام گردید تا سواد بیاموزد. به دلیل وضعیت فرهنگی روستا و همچنین فقر مالی خانواده، در حد خواندن و نوشتن درس خواند و از آن پس مدرسه را ترک نمود و در کنار مادرش به امور خانه داری پرداخت. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357، با شناختی که از دین مبین اسلام و همچنین شخصیت والا و جهانی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده بود، در صف هواداری از نظام نوپای اسلامی و ضدیت با احزاب گروهکهای ضد انقلاب در کردستان قرار گرفت.

 

چگونگی شهادت

 

وی با میل و رضایت کامل خود به عقد یکی از برادران پیشمرگ مسلمان کرد درآمد و زندگی مشترک خود را  جهت بنیان گذاشتن خانواده ای با فرهنگ و تربیت اسلامی، آغاز نمود. اما مدت زیادی نگذشته بود که در تاریخ 23 آبان ماه 1360 نیروهای ضد انقلاب به قصد انتقام شبانگاه او را به رگبار گلوله بسته و به شهادت رساندند. پیکر مطهر شهید شمسی فاتحی کرجو در آرامستان عمومی بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.

 

محبت به کودک همسایه

در طول مدتی که با شهید شمسی فاتحی زندگی مشترک داشتم، غیر از دلسوزی و صداقت، چیزی ندیدم. با قران مأنوس بود و از تلاوت آن لذت می برد. او خیلی آرزو می کرد که صاحب فرزند شود. بچه ها را خیلی دوست داشت. اکثر اوقات کودک یکی از همسایه ها را پیش خودش  می ­آورد. یک روز که می رود کودک را بیاورد، مادرش با گریه و زاری می گوید بچه ام مریض شده و دایم گریه می­کند. شمسی کودک را با صدای بلند و به نام، صدا می زند. گریه کودک قطع می شود و سرش را به اطراف چرخاند که شمسی را پیدا کند. کودک را خودش به دکتر می رساند. داروهایش را می گیرد و به خانه برمی­گرداند، کودک بعد از یکی دو روز حالش بهتر شده بود.

(از خاطرات عیسی فاتحی کرجو- همسر شهید)

دسته بندی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.