شهید مهين اویسی

س 1401/06/29 - 16:35

نام پدر: ابراهيم

محل تولد : تقه - کردستان

تاریخ تولد:1347/01/03

محل شهادت:کردستان

تاریخ شهادت:61/02/02

نحوه شهادت: توسط ضد انقلاب

مهین اویسی یکی از زنان شهیدی پیشمرگان مسلمان کرد است که جانانه جان خود را در راه این انقلاب فدا کرد . در این زمینه با خاله وی که سرپرست او از دوران کودکی بوده است به گفتگو می نشینیم .


شهلا مهرانی می گوید: مهین فرزند ابراهیم و شیرین در سوم فروردین‌ماه سا ل  1345 در روستای «شیخ تقه» از توابع شهرستان «کامیاران» در خانواده ­ای  مستضعف و متدین دیده به جهان هستی گشود و شکفتن را در گلزار خانواده آغاز نمود.


 هنوز یک سال بیشتر از عمرش سپری نشده بود که دست اجل او را از سایه‌سار محبت پدر محروم کرد، یتیم شد و در همان اوان طفولیت، باغ حیاتش خزان‌زده گردید، مهین بعد از ازدواج مجدد مادرش، من سرپرستی او را به عهده گرفتم .


مشکلات اقتصادی خانواده، او را از ادامه­ ی تحصیل محروم کرد
وی گفت: زمانی که مهین به سن مدرسه رسید ، راهی آموختن علم و دانش گردید و مقطع ابتدایی را با موفقیت به پایان رسانید. مشکلات اقتصادی خانواده، او را از ادامه­ ی تحصیل محروم کرد، در نتیجه به‌ناچار به خانه‌داری روی آورد.


در سن دوازده سالگی عاشقانه در خیزش مردمی و اسلامی شرکت داشت
 وی در ادامه می گوید: زمانی که باران رحمت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) سراسر آسمان کشور اسلامی را فراگرفت، مهین بااینکه بیشتر از دوازده بهار از عمرش سپری نشده بود، عاشقانه در این خیزش مردمی و اسلامی شرکت داشت و در حد توانایی به انجام‌وظیفه و ادای تکلیف پرداخت. او حضرت امام را پدر یتیمان و مستضعفان می­دانست و با همه­ی وجود به او عشق می­ورزید.

 در انتخاب منزل به‌دنبال خانه‌ای می‌گشت که به مسجد نزدیک باشد
وی مقید بودن به خواندن نماز اول وقت، پایبندی به اعتقادات مذهبی، ولایت‌مداری و شجاعت را از جمله ویژگی‌های شخصیتی این شهید برشمرد و یادآور شد: در انتخاب منزل مسکونی به‌دنبال خانه‌ای می‌گشت که به مسجد نزدیک باشد.


در همان دوران نوجوانی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کامیاران پیوست
مهین به دلیل عشق به دفاع از انقلاب اسلامی در همان دوران نوجوانی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کامیاران پیوست و در واحد تعاون سپاه خدمت به خانواده­ی معظم شهدا را وجهه­ی همت خود کرد. او در مدت خدمت، شبانه‌روز برای کمک به خانواده­های شهدا تلاش می­کرد، دایم در کنار آنان بود و مرهم زخم دل این خانواده­ ها محسوب می­شد.

مهرانی با اشاره به اینکه روحیه فداکاری و شجاعت او کاملا برایمان مشخص بود، گفت: در یکی از آخرین دیدارها با توجه به حس عجیبی که داشتم، به وی گفتم ممکن است این دیدار آخر ما باشد و با دلی شادمان گفت: برایم دعا کنید که در راه انقلاب به شهادت برسم و بعد از شهید شدنم تمام جهیزیه ام را به فقرا ببخشید .


مهین در راستای انجام رسالت خود به شهادت رسید
مهین در راستای انجام رسالت خود در روز بیست و دوم فروردین ماه سال 1361 زمانی که عازم سرکشی به خانواده­های شهدای روستای «لون کهنه» بود، در کمین کید عناصر خودفروخته­ ی ضدانقلاب افتاد و جانش را تقدیم اهداف انقلاب اسلامی نمود و مهمان خوان کرم بی‌انتهای خداوند در جنت­النعیم گردید.

آری شیر زنان قهرمان و پر دل، استقامت را از آبیدر، صلابت را از شاهو و ایثار را از سیروان آموخته اند و این را به عینه در سالهای حماسه و خون مشاهده کردیم و شاهد و ناظر آن بودیم.
زنان شهید به بلندای تاریخ ستارگان درخشانی خواهند بود که فروغ نورشان، عرصه را بر خفاشان تنگ خواهد کرد.

 

دسته بندی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.