خواهر شهید فیض اله بابایی: برادرم به بیت المال و امانتداری بسیار حساس بود

د 1401/06/28 - 13:01
خواهر شهید فیض اله بابایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار در خصوص برجسته ترین ویژگی های اخلاقی برادر شهیدش گفت: ایشان به بیت المال و حفظ امانتداری بسیار حساس بودند و در این زمینه بسیار دقیق و به اعضای خانواده تذکر می دادند.

 

سایت زنان شهید : شهید فیض اله بابایی در سال ۱۳۴۰ از یک خانواده روستایی کشاورز در شهرستان ساری متولد شد. تحصیلات خود را به همراه تحولات سیاسی و اجتماعی به پایان برد اما مبارزه را تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری پیامبر گونه رهبر کبیر انقلاب همراهی نمود و پس از پیروزی نیز در اولین فرصت به عضویت انجمن اسلامی محل درآمد و فعالیت خود راه اعتدال اسلام عزیز و مبارزه با آفت های انقلاب ادامه داد. هم زمان با فرمان امام به عضویت بسیج درآمد.
شهید فیض ا... بابایی به ندای امام لبیک گفت و راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. وی در عملیات بزرگ محمد رسول ا... در غرب کشور حماسه آفرید که دشمن طعم سنگین شکست را چشید و به قدرت لایزال رزمندگان اسلام واقف گشت. سپس شهید فیض ا... بابایی به جبهه جنوب عزیمت نمود و در عملیات افتخارآفرین فتح المبین کلام رزمی خود را به نمایش گذاشت. بعد از این عملیات او لباس مقدس پاسداری را بر تن نمود و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و بعنوان مسئول آموزش نظامی ستاد ناحیه خاتم الانبیاء منصوب گشت. سرانجام در عملیات بزرگ والفجر ۸ امواج خشمگین اروند در هنگام جز و مد درنوردید و در آن سوی اروند بر افتخار بزرگ فتح فاو شریک شد که پس از ۲۴ ساعت نبرد دلاورانه در غروب ۲۱ بهمن ماه سال ۶۴ در حالی که وضو می ساخت با تیر فرقش شکافته شد و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
معصومه بابایی خواهر شهید فیض الله بابایی:
آیا خاطره ای از برادر شهیدان دارید؟
شهید کار ضروری برایشان پیش آمد و کلید اتاق پایگاه را به ایشان می‌سپرند(ساختمان پایگاه نزدیک منزل بود) و می فرمایند بروید منزل و سفارش می کنند به هیچ عنوان کلید را به کسی ندهید تا من سریع برگردم. یکی از دوستان ایشان که از بچه‌های پایگاه مقاومت بود مراجعه می کند برای دریافت اسلحه بابت گشت و ایشان(خواهر شهید)، از دادن کلید امتناع می کند و بعد از اصرار بسیجی و وساطت یکی از آشنایان، بالأخره ایشان(خواهر شهید بابایی) که سنی هم نداشتند حدود ۱۲ و ۱۳ ساله بودند ناچار می شوند کلید را بدهند و بسیجی ِ رفیقِ شهید اسلحه را می برد (البته ایشان شهید رحیمی بودند که بعدها خودشان هم به قافله ی نورانی شهیدان می پیوندند).
وقتی شهید بابایی برمی‌گردند و کلید را از ایشان می خواهند، خواهر ماجرا را می گوید و شهید بابایی خطاب به ایشان میگوید «باید امانتداری می کردی و به عهدی که با هم کردیم پایبند بودی و اینکه خدا را شکر که اتفاقی نیفتاده، اما نوع مسؤلیت و این کار شخصی نبود و باید توجه بیشتری در محافظت از امانتی که پیشت گذاشتم، می کردی.
از امانتداری شهید چیزی به خاطر دارید؟
در حفظ بیت المال، حفظ لوازم و اموال، تجهیزات نظامی سپاه و بسیج و همه آنچه در مقابل آن مسؤلیت بر عهده داشت، بسیار دقیق، حساس، پایبند بود و حفظ مسائل امنیتی و حفاظتی برایشان در اولویت بود تا آسیبی متوجه بسیج، سپاه و انقلاب و نظام نشود.
بخشی از وصیت نامه شهید بابایی :
......بلی چیزی جز این نمی‌تواند باشد که امام می‌خواهند حرکتی را برای آیندگان ترسیم نمایند تا در مقابل ظلم بایستند ولو اینکه تعداد آنها کم باشد اینجا تعداد مهم نیست بلکه آنچه که مهم است انگیزه است حرکت حضرت اباعبدالله الحسین یک حرکت سنبلیک و الگوئی است حضرت می‌خواهد چراغ هدایتی باشد برای مظلومان تا در مقابل ظالمین بایستند انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انقلاب امام حسین (ع) می‌باشد که به رهبری سلاله پاک آن حضرت فرزند راستین امام حسین (ع) یعنی امام خمینی هدایت می‌شود.
امام امت درس آزادی و آزادگی و مبارزه با ظالمین را از جد بزرگوار خود یعنی اباعبدالله الحسین آموخته اند و برای این است که می‌بینیم حضرت امام همچون کوهی استوار در مقابل امپرالیسم شرق و غرب ایستاده و چنان رعب و وحشتی بین دشمنان اسلام انداخته که خواب راحت را از سردمداران کاخ سفید و کرملین ربوده و اسلام را به عنوان قدرت برتر الهی به جهانیان تشنه عدالت و آزادی خواهی معرفی نموده است و چنان عزت و افتخاری برای امت اسلامی ما کسب نموده اند که در طول تاریخ اسلام بی‌نظیر است و زمینه حکومت حضرت بقیه الله را بوجود آورده اند.
با این همه آیا درست است که ظلم باشد ولی کسی دم بر نیاورد و با انگیزه زنده ماندن نظاره‌گر ظلم‌ها و ستم‌ها بر مظلومین باشد آیا این مردانگی است که انسان زنده بماند ولی مستضعفان و محرومان در اقصی نقاط جهان زیر ظلم ستمگران له شوند، آیا انسان زنده باشد و ببیند استکبار جهانی خون ملت‌های تحت ستم را به شیشه کند مگر ما یک انسان بی‌تفاوت و بی‌مکتبیم. پیامبران ما و امامان ما همه در راه خدا شهید شدند آیا سزاوار است که ما در بستر بمیریم؟ آیا این ننگ نیست که در زمانی زندگی کنیم که همه چیز مهیا برای نابودی اسلام باشد ولی ما سکوت اختیار کنیم نه این شایسته امتی که خود را پیرو سرور آزادگان حسین ابن علی (ع) می‌داند نیست این را ائمه نمی‌پذیرند.
 

منبع:طنین یاس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.