لازمه فهم مکتب حسینی و قیام عاشورای، ایجاد حماسه ای تربیتی-اسلامی در کالبد جامعه است

ش 1401/05/15 - 22:36
برای اینکه مردم الگو بگیرند از واقعه فداکاری امام (ع)در ابتدا باید در ذهن و چه بسا قلب آنها حماسه ای بپا شود، بر پای ی این حماسه از اصول تربیتی یک مکتب و به ویژه مکتب امام حسین علیه السلام است.

به گزارش سایت زنان شهید- زهرارضائیان چیه: هر عملی هدفی دارد و هیچ هدفی بی مقصد نیست ،کسانی که به خاطر اصولی قیام می کنند و یک نهضت را به پا می‌کنند در قیام خود هدفی و مقصدی و پیامی دارند که رسانند به جهانیان بعد از خود.
این قیامگران، وصیت خود را سینه به سینه می گردانند تا رسد به نسل‌های بعد شان و اما این آیندگان هستند که باید این وصیت را فرا گیرند و ندای آنها را بشنوند . همانطور که امام حسین علیه السلام فرمود : امر بالمعروف و نهی از منکر .
به اهل بیت(ع)که فکر می کنیم ، تنها رنگ سبز را در نظر می آوریم در حالی که امام حسین علیه السلام زندگی خود و اهل بیتش را به سرخی خون مقدس خود مزین کرد.... این رنگ قرمز است که ثابت ترین در رنگ هاست و این انقلاب خونین امام حسین(ع) است که مقدس ترین انقلاب هاست .
حادثه کربلا یا قیام بزرگ امام حسین علیه السلام یک حادثه نبود، یک حماسه نیز نبود ،یک غیرت و یک فداکاری و شهادت بود و هست .
یک مقدس مطلق که برای تمام جهانیان بود نه فقط برای یک ملت خاص .
امام حسین علیه السلام بدون هیچ انگیزه شخصی و بدون هیچ چشم داشتی تنها به خاطر جهانیان و آیندگان از جان و اهل بیت خود مایه گذاشت و یک غیرت الهی در کربلا به وقوع پیوست .
برای اینکه مردم الگو بگیرند از واقعه فداکاری امام (ع)در ابتدا باید در ذهن و چه بسا قلب آنها حماسه ای بپا شود، بر پای ی این حماسه از اصول تربیتی یک مکتب و به ویژه مکتب امام حسین علیه السلام است.
میگویند که شهید حماسه آفرین است ،امام حسین علیه السلام و ۷۲ شهید همیشه یارش حماسه ای را آفریدند و مکتبی را پایه گذاری کردند که از آوردن مثالی چون آن بشر عاجز می ماند.
مکتب امام حسین علیه السلام تمثیلی بی مانند است برای برانگیختن انقلابی و حماسه ای و ایجاد تکوین شخصیت در افراد.امام حسین علیه السلام اسلام از دست رفته را زنده کرد و با خون خود آن را آبیاری کرد و مبارزه با ظلم و ستم و کفر را احیا و بنیانگذاری کرد.
می‌گویند عربها به قومیت عرب بودن خود مفتخرند و شخصیت یک عرب بودن را مدال گردن خود می دانند، ولی این اشتباه است این اسلام زنده شده توسط امام حسین علیه السلام بود که به اعراب شخصیت ببخشید، نه شخصیت یک عرب وبلکه یک شخصیت توحیدی و انسانی.
باشد که همگان توانیم فردی تاثیر گذار در مکتب امام حسین علیه السلام برای آیندگان خود باشیم.
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.