درگذشت سه تن از والدین دارای دو شهید کمتر از یک هفته

ی 1401/02/11 - 12:51
دفاع مقدس
والدین شش تن از شهدای دفاع مقدس طی هفته گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهید خود پیوستند.

والدین شهدای دارای شهیدی دار فانی را وداع گفتند. این در حالی است که طی سال‌های گذشته و با کهولت سن مادران و پدران شهدا سرعت فوت آنان بیشتر شده است.

براین اساس «حاج علی خرمی» پدر شهیدان «رضا و قاسم خرمی» در سن ۹۰ سالگی در اثر عوارض ناشی از کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید قاسم خرمی متولد دوم تیرماه سال ۱۳۳۵ از طریق نیروی انتظامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام و در یازدهم آبان‌ماه سال ۱۳۵۹ در مناطق جنگی جنوب کشور به درجه رفیع شهادت نائل شد.

همچنین شهید رضا خرمی متولد دوازدهم آذرماه سال ۱۳۴۵ از طریق بسیج سپاه پاسداران به جبهه اعزام و در چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت نائل شد.

مادر شهیدان ربیعی

حاجیه آسیه ناصری، مادر شهیدان «احمد و حسن ربیعی» چشم از جهان فرو بست و به دیدار فرزندان شهیدش رفت. «حسن ربیعی» متولد سال ۱۳۲۹ در شهرستان ازنا کارگر بود که بعد از شروع جنگ به عنوان بسیجی به جبهه رفت و ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای ازنا به خاک سپرده شد.

«احمد ربیعی» نیز متولد سال ۱۳۳۸ بنّا و بسیجی بود که ۲ ماه پس از شهادت برادرش، در ۲۹ تیر سال ۱۳۶۱ در منطقه کوشک به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای ازنا به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان مکوندی

مرحومه «حاجیه ماه خانم جهانبخشی» مادر شهیدان والامقام «عبدالرضا و ایرج مکوندی» پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر پاک این مادر شهید با حضور جمعی از مسئولان شهرستان مسجد سلیمان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت در قطعه والدین شهدا بهشت زهرا چهار بیشه به خاک سپرده شد.

گفتنی است شهید ایرج مکوندی سوم اردیبهشت ۱۳۴۷، در شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۶، در منطقه عملیاتی نصر ۴ بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد.

شهید عبدالرضا مکوندی دهم اردیبهشت ۱۳۳۷، در شهرستان رامهرمز به دنیا آمد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. شانزدهم مرداد ۱۳۶۰، در دهلاویه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.