نخستین نشست «نسیم مهرورزی شهدا» برگزار شد

ی 1400/12/15 - 15:33
اولین نشست «نسیم مهرورزی شهدا» به همت کانون «پیام‌آوران عاشورا» و با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، اختری مسوول امور بانوان وزارت گردشگری در دفاع مقدس و همسران، مادران و خواهران شهدا در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار شد.

به گزارش سایت زنان شهید ، اولین نشست نسیم مهرورزی شهدا به همت کانون پیام آوران عاشورا به همت جمعیت رضیه اهل بیت (س) و سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، اختری مسوول امور بانوان وزارت گردشگری در دفاع مقدس و همسران، مادران و خواهران شهدا در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) گزارشی از عملکرد کانون پیام آوران شهدا، مادران شهدا کارگروه همسران آزادگان، کارگروه سروقامتان صبور همسراه شهدا ارائه شد.

Image removed.

چینی چیان در این مراسم با اشاره به قیام عاشورا و تبعیت شهدا از اباعبدالله (ع) اظهار داشت: کاری که دشمنان با شهید حججی کردند با امام حسین (ع) هم کردند، اما عزت دست خداست. دشمن می‌خواست او را خار کند، اما نتوانست و شهید حججی بزرگتر شد. امام حسین (ع) که توهین‌ها به اهداف و آرمان‌ها و خودش شد بزرگتر شد و خداوند او را عزیز کرد. حججی در دنیا می‌شود چراغ راه بچه‌های دهه هفتاد و هشتادی. همه شهدا همین هستند.

وی گفت: خداوند امام حسین (ع) و شهدا را عزیز کرد. هیچ کس در دفاع مقدس پشتشان نبود، آنان برای اسلام و در دفاع از اسلام رفتند.

Image removed.

چینی چیان افزود: شهدا رحمتی که از جانب خداوند بارید را دریافت کردند و ثمر گرفتند، ما وظیفه داریم این لاله زار روییده و درخت‌های ثمر رسیده را نگه داریم. غفلت کنیم شهدا تنها خاطره می‌شوند و پیمودنی نمی‌شوند.

امامی مسوول طرح نسیم مهرورزی شهدا با ارائه توضیحاتی در خصوص این طرح بیات کرد: در راستای ترویج سبک زندگی شهدا، مادران، خواهران و همسران شهدا طرح مهرورزی شهدا را طراحی کردند و امروز در محضر ۵۸۶ شهید امامزاده علی اکبر (ع) چیذر دور هم جمع شدند.

وی تصریح کرد: با فعالسازی ظرفیت و نیرو‌های مردمی در محلات می‌خواهیم این طرح را گسترش دهیم. کسانی که سالیان سال تجربه کار فرهنگی در حوزه هنری داشتند را به کار می‌گیریم. از مهمترین ویژگی این طرح استفاده از ظرفیت همه مردم برای حرکت به سمت اهدافمان است.

Image removed.

امامی تصریح کرد: در طول دو سال فعالیت خدمت همه نهاد‌های متولی شهدا رفتیم و امیدواریم با ظرفیت دکتر مجتهدزاده و زنان غیرتمند مجموعه‌ها را پای کار آوریم.

وی بیان کرد: ما قصد داریم در دو بخش کلان فرهنگی و اجتماعی به نظام جمهوری اسلامی کمک کنیم. می‌خواهیم بانک اطلاعات شهدا را در دسترس قرار دهیم. اطلاعات خوبی نزد نهاد‌های مختلف به صورت پراکنده هست که به همت و یاری شهدا برای اولین بار از آن استفاده می‌کنیم. جشنواره محلی راه اندازی می‌کنیم. انواع تولیدات رسانه‌ای و بانک اطلاعاتی را خواهیم داشت.

Image removed.

امامی گفت: در بخش اجتماعی خدمات، کارافرینی، درمان، مشاوره، خدمت رسانی را ارائه خواهیم کرد. در ابتدا زیر ساختی را آماده کرده و خدماتی را تعریف می‌کنیم که این گام نخست برای جمع آوری اطلاعات است. می‌خواهیم محله به محله کار را انجام دهیم و از معتمدان کمک می‌گیریم. برنامه ریزی برای هر محله متفاوت خواهد بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.