همایش «کنگره شهدا و جامعه زنان» در شهرکرد برگزار می ‏شود

د 1394/11/12 - 09:16
تصویر

فاطمه دوستی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: به مناسبت نخستین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری همایش تبیین نقش و جایگاه زنان در هشت سال دفاع مقدس در مصلای حضرت امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می ‌شود.

 

دوستی خاطرنشان کرد: این همایش ساعت 8:30 روز دوشنبه، 20 مهرماه با حضور «معصومه آباد» نویسنده و محقق کتاب «من زنده ‌ام» در مصلای حضرت امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار خواهد شد.

 

وی جایگاه زن در اسلام را یادآور شد و تصریح کرد: بانوان چهارمحال و بختیاری با الهام از تعالیم اسلامی، با شجاعت و شهامت در صحنه‌های مختلف میدان‌ های رزم حضور یافتند و در طی هشت سال دفاع مقدس همچون دیگر بانوان ایرانی همدوش رزمندگان دلیر و غیور این مرز و بوم ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم پوشی کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اسوه های ماندگار» در حاشیه این کنگره عظیم، تصریح کرد: غرفه‌هایی با عناوین توانمندی بانوان، مشاوره تحصیلی، غربالگری و بینایی سنجی، اطلاع رسانی و رشادت‌های بانوان در هشت سال دفاع مقدس نیز برای استفاده هر چه بیشتر شرکت کنندگان در این کنگره برپا شده است.

 

دوستی همچنین به مراسم تقدیر از خانواده های شهدا در قالب این برنامه اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده از 25 خانواده شهید برگزیده در این همایش تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

 کنگره سرداران و دو هزار و 436 شهید استان چهارمحال و بختیاری از 15مهرماه همزمان با سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان آغاز شده و تا 22 مهر ادامه دارد.