شهید سیده معصومه حسینی

س 1394/08/19 - 12:29

شهید سیده معصومه حسینی

نام:سیده معصومه

نام خانوادگی:حسینی

شمتره شناسنامه:150

تاریخ تولد : 1337/12/16

محل تولد : شهرستان تویسرکان

تاریخ شهادت : 16/12/1366

نحوه شهادت : بمباران هوایی

 

شهید سیده معصومه حسینی به سال 1337 در یک خانواده مذهبی و محروم در شهرستان تویسرکان به دنیا آمد، مشیت الهی بر این بود که این سیده ، دوران کودکی را همراه با غبار یتیمی سپری کند تا گوهر وجودش در لابلای هزاران درد و رنج با نیروی تقوا شفاف گردد.

وی با سه برادر خود در دامان مادری متدینه و با تقوا پرورش یافت و با افکار و اخلاق نیکو اسوه و الگوی دیگران بود.

دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در عین حجب و حیا در شهر تویسرکان گذراند و با مقطع دیپلم علوم تجربی وارد دانشسرای مقدماتی تربیت معلم دخترانه شهرستان همدان شد.

از خصوصیات اخلاقی وی نقل کرده اند: پاکدامن و محجوب بدور از هرگونه آلودگی بود و به تزکیه نفس می پرداخت و سعی می نمود در انتخاب همسر نیز مردی مومن و انقلابی را برگزیند ؛ ثمره ازدواج و زندگی مشترک ایشان دو فرزند بود که هر دو در همان دوران کودکی با مادر مهربان خویش به شهادت رسیدند.

این معلم شهید جز رضای خدا به چیزی نمی اندیشد و به امام خمینی (ره) عشق می ورزید. علاوه بر امور منزل تکیه گاه خوبی برای کودکان محروم و دانش آموزان مدرسه بود و به درس و پرورش صحیح آنها بسیار توجه می کرد و با اطاعت از ولایت فقیه دانش آموزان را به سوی پیشرفت و تعالی تشویق می نمود. در منزل هم با قرآن مانوس و با حفظ قرآن کریم سعی می نمود روح لطیف خود را پرورش دهد.

وی علاقه زیادی به اهل بیت عصمت و طهارت داشت و سعی می نمود در مجالس روضه شرکت نماید.

این سیده شهید همدوش زنان انقلابی در دوران جنگ به رزمندگان اسلام خدمت میکرد. نگرش خاص او به انقلاب ، شنیدنی است که در این باره اظهار می داشت : این انقلاب را باید به دیگر کشورها صادر نماییم.

شب قبل از حادثه بمباران هوایی در خواب دیده بود که شهر را بمباران می نمایند ، او از همسرش حلالیت طلبیده و از دست مادرش زهرای مرضیه آب گوارا می نوشد. سرانجام در روز 16/12/1366 در حالی که  فرزندانش علی و زینب را به مدرسه می برد بر اثر حمله هوایی دشمن  بعثی از این قفس خاکی به درگاه حضرت احدیث پرواز نمود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید گرانقدر را در گلزار شهدای تویسرکان به خاک سپردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.