یادواره شهدای زن استان کرمانشاه

چ 1394/07/08 - 10:44
تصویر
یادواره شهدای زن استان کرمانشاه امروز با حضور مسئولان استانی و بانوان بسیجی استان در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد.
 
 
به گزارش سایت زنان شهید از کرمانشاه، یادواره شهدای زن استان کرمانشاه با سخنرانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه و حجت‌الاسلام دیانی و با حضور خانواده شهیده طیبه واعظی در کرمانشاه برگزار شد.
برپایی نمایشگاهی در حوزه دفاع مقدس و دستاوردهای بانوان بسیجی، پخش کلیپ‌هایی با محوریت حماسه پاوه و خاطره‌گویی خواهر شهیده فوزیه شیردل به عنوان شهید شاخص سال گذشته از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این مراسم بودند.
استان کرمانشاه دومین استان کشور از نظر تعداد شهدای زن محسوب می‌شود و دارای 941 شهید زن است.
استان کرمانشاه با دارا بودن یک هزار و 650 زن جانباز رتبه نخست را از نظر تعداد جانبازان زن در کشور به خود اختصاص داده است.
بر پایه این گزارش حجت‌الاسلام محمدمهدی دیانی در یادواره شهدای زن استان کرمانشاه که امروز در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش بی‌بدیل بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، اظهار داشت: بانوان باید بدانند که نقش آن‌ها تا زمان ظهور ادامه دارد و اگر از آن غافل شود زمینه ظهور فراهم نمی‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی به وسیله وظایفی که به عهده زنان گذاشته شده باید بیشتر از گذشته محقق شود، عنوان کرد: حضور در جهاد تکلیف است اما آماده ساختن مجاهد فی سبیل‌الله به عنوانی کاری مهمتر و دشوارتر به عهده زن گذاشته شده است.
حجت‌الاسلام دیانی با اشاره به اینکه تکالیفی مهم به عهده زنان گذاشته شده است، گفت: حضور بانوان هنگام خطر و دفاع کردن همچون مردها یکی از تکلیف‌های زنان به شمار می‌آید و تنها محدود به محیط منزل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه نقش زن در بازسازی سبک زندگی اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی با نقش هیچ مردی قابل مقایسه نیست، افزود: نقش دوم زنان ایجاد روحیه ایمانی برای ساختن مجاهد فی سبیل‌الله است و همچنین سبک زندگی اسلامی از سیره شهدا استخراج می‌شود که نقش زنان نیز در انی زمینه بی‌بدیل است.

انتهای پیام /ع