یادواره ۱۴ شهید زن استان سمنان

س 1394/07/07 - 10:26
تصویر

به گزارش سایت زنان شهید، راوی مؤسسه سیره شهدای قم صبح چهارشنبه در دومین یادواره ۱۴ شهید زن استان سمنان به میزبانی شهرستان دامغان در محل مسجد و حسینیه باب الحوائج(ع) این شهر، با اشاره به نقش قابل توجه بانوان در مدیریت هشت سال دفاع مقدس گفت: زنان ما راه و روش حضرت زینب(س) را در دوران دفاع مقدس پیمودند.

حجت‌الاسلام سید محمد میر علی اکبری دفاع مقدس را از بزرگترین افتخارات ملت ایران برشمرد و اظهار داشت: حضور زنان نیز در پشتیبانی از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس قابل تقدیر است.

وی رشادت های مثال زدنی رزمندگان ایران اسلامی در آن دوران هشت ساله را موجب شگفتی دشمنان دانست و تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا یکی از راه های ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

این راوی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه داعش و القاعده مولود نامشروع دولتهایی همچون آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است، افزود: امروزه این گروه ها جنایاتی را در منطقه مرتکب و هزاران نفر از مردم مظلوم و بی گناه را قتل عام می کنند و این حرکت خود را دفاع از اسلام نام نهادند.

میرعلی اکبری گفت: ما وظیفه داریم همانند دوران دفاع مقدس و با بصیرت و آگاهی بیشتر با ترفندها و توطئه های دشمنان مقابله و مبارزه کنیم.

مسئول بسیج زنان شهرستان دامغان نیز در این آئین از وجود چهار شهید زن در این شهرستان خبر داد و افزود: امروز زنان بصیر ایران اسلامی همانند دوران دفاع مقدس در کنار نظام خواهند بود تا در مقابله و مبارزه با ترفندها و توطئه ها دشمنان سهیم باشند.

معصومه طاهریان برگزاری یادواره شهیدای بانو را حرکتی ممتاز و فرهنگی یاد کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم دین خود را به تمامی شهدا ادا کنیم و ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

وی گفت: یکی از نکاتی که شهدای ما بر آن تأکید داشتند حفظ حجاب از سوی بانوان بود که بانوان ما باید با تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) حفظ حجاب را در سرلوحه کار خود قرار دهند و با این حرکت خود سفارش شهدا را تحقق بخشند.

دومین یادواره ۱۴ شهیده زن استان سمنان از سوی بسیج جامعه زنان و حوزه مقاومت بسیج کوثر سپاه ناحیه دامغان با حضور قشرهای مختلف بانوان برگزار شد.

 

انتهای پیام/ع