شهید زهرا صادق زادگان

س 1392/09/19 - 01:23

شهید زهرا صادق زادگان

محل تولد: قزوین

تاریخ تولد:۱۳۱۸/۰۹/۰۴

محل شهادت:مکه مکرمه

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۰۹

تحصیلات : خواندن و نوشتن

محل دفن: گلزار شهدای قزوین

تاریخ دفن:2 هفته بعد از شهادت

شغل: خانه دار

مهارت و تخصص: خیاطی – بافتی

اهم مسئولیت های شغلی: همکاری با بسیج در مسجد سوخته چنار، پشتیبانی در جبهه

اصلی ترین ویژگی: شرح صدر و تحمل بالا و بردباری

شهر محل شهادت:مکه

مزار شهید:قزوین

وضعیت تاهل:متاهل- ۱پسر و 2 دختر

عملیات: سال تفحص

 

فعالیت قبل از انقلاب: مقلد امام و از سال 56 در جریان انقلاب فعالیت داشتند. در مسجدالنبی با حاج آقا باریکبین در نشست ها و جلسات حضور داشتند و در مراسم چهلم فرزند امام شرکت نمودند.

 

فعالیت بعد از شهادت: از اعضای فعال پشت جبهه در مسجد سوخته چنار و ساختمان شهرداری- و چون مورد اعتماد بودند با اداره زندان در خصوص زندانیان خانم همکاری می کردند.

 

فرزند شهید زهرا صادق زادگان:

شهدا بهترین آهنگ و موسیقی اللهی را دریافت کردند و به شهد شیرین شهادت دست یافتند

حمیده مکاری فرزند شهید زهرا صادق زادگان گفت: شهدا بهترین آهنگ و موسیقی اللهی را دریافت کردند و به شهد شیرین شهادت دست یافتند.

حمیده مکاری فرزند شهیدزهرا صادق زادگان به بیان خاطرات از مادر شهید اش پرداخت.

 وی گفت: مادر در خانواده کاملاً مذهبی در شهر قزوین بدنیا آمد پدربزرگ شهیده زهرا صادق زادگان از ذاکران اهل بیت(ع) بود و مادر بزرگ وی خانم پاک دامنی بود که در صحن و سرای امام حسین(ع) مدفون است و با پسر عمویش ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر است.

فرزند شهید زهرا صادق زادگان تصریح کرد: شرکت منظم در جلسات قرآن کریم نامه های از برنامه های دائمی ایشان بود.

مکاری تاکید کرد: مدیریت و کارایی را از جمله ویژگی های بارز مادر می داند که شاید این به دلیل آن بود فرزند ارشد خانواده بود.

وی اذعان داشت: هیچ وقت نشد که مادر نماز را در درون خانه بخواند و همیشه حضور فعال در صفوف نماز جماعت داشت.

فرزند شهید صادق زادگان از مادر بعنوان دوستی صمیمی یاد می کند و می گوید: تمام مسائل خود را همواره با او در میان می نهادیم و او انسانی مهربان، با تلاش و دارای اندیشه ای ژرف بود.

مکاری با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ای مردم فرزندان خود را به جبهه بفرستید تشریح کرد: مادر ارادت خاصی به امام خمینی(ره) داشت و ایشان را نائب بر حق امام زمان(عج) می دانست و همواره به سخنرانی ها و پیام های ایشان جان و دل فرا می داد زمانی که امام سخنرانی فرمودند بعد از سخنرانی امام علی تنها فرزند پسری خود را به جبهه فرستاد.

وی ادامه داد: یک شب علی قبل از شهادتش با خانه تماس گرفت و پدر تلفن را برداشت و از علی خواست که به خانه بیاید و علی خطاب به پدر گفت: شما دوست دارید که دشمن تا در خانه بیاید در ضمن شهادت سعادتی است که قسمت هر کس نخواهد شد و با این حرف علی او آرام گرفت.

فرزند شهید تشریح کرد: یک شب مادر خواب می بیند که علی  زخمی شده است و او دعا می کند که یا سلامتی به فرزندش  برگردد یا شهید شود زمانی که مادر از خواب بیدار می شود خبر شهادت علی را به او می دهند و او شکرگزار خدا بود و اعتقاد راسخ داشت.

مکاری به بیان خاطره ای دیدار با امام خمینی(ره) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: زمانی که ما برای دیدار با امام حرکت کردیم مادر به دلیل کسالتی که داشتند نتوانستند بیایند و خطاب به امام نامه ای نوشتند و آن را به من دادند تا به امام تحویل بدهم در میان راه نامه را من باز کردم مادر درآن نوشته بود: امام عزیزم علی تنها فرزند پسری ام بود که ب دستور شما به جبهه فرستادم و به شهادت رسید شیرینی داشت که ای کاش چندین پسر داشتم و تمام آنها در راه خدا به شهادت می رسیدند  مبادا از این شهادت ناراحت باشی.

وی اخلاص را از ویژگی های لاینفک مادر می داند و می گوید: در تمام دوران حیات بدون چشم داشتی در راه خدا فعالیت مثمرالاثر داشت.

فرزند شهید صادق زادگان تشریح کرد: مادر در غروب شب قدری مادرم از مادربزرگم میخواهد برایش دعا کند تا به شهادت برسد مادر بزرگ می گوید: مادر شهید بودن کمتر از شهادت نیست ولی با اصرار دخترش مواجه می شود و می گوید خداوندا هر چه به او بده.

 

مکاری ادامه می دهد: در سال1366 والدینم برای پنجمین مرتبه به خانه مشرف می شوند و در همان مسجد الحرام مادرم از پدرم حلایت می طلبد و درروز9 مرداد ماه سال 1366در راهپیمایی برائت از مشرکین به دستور امام شرکت می کند ولی ملحدان کور دل به زائرین حرم امن الهی حمله می کنند و آنها را به شهادت می رسانند.

وی تصریح کرد: خانمی که در مکه در کنار مادرم بوده می گوید که مادر هنگام بیرون رفتن از هتل غسل شهادتش را انجام می دهد و در صف جلو همگام با سایر زائران فریاد برائت از مشرکان را سر می دهد این راوی به مادرم می گوید از خدا بخواه که من از این جا نجات بیابم و او نجات می یابد و به ما انتقال می دهد.

فرزند شهید صادق زادگان ادامه داد: پدر با جست و جوی فراوان جسد مادر را در سرد خانه پیدا می کند و بعد از تمام شدن مناسک حج به ایران باز می گرداند و ما در معراج الشهدا قزوین به استقبال مادر رفتیم تیری که به بازویش زده بودند آب جوش تمام پوستش را سوزانده بودند و با بتون بر جسمشان کوبیده بودند.

مکاری تاکید کرد: انس با قرآن، حضور فعال و مستمر در مساجد و دعا و توسل به اهل بیت(ع) از راه های نجات از سوی گمراهی به سعادت دانست.

وی در ادامه افزود: شهدا بهترین موسیقی و آهنگ های الهی را دریافت کردند و نیز با عدم شرکت در مجالس حرام به شهد شیرین شهادت دست یافتند.

فرزند شهید صادق زادگان تصریح کرد: خانواده خوب بهشت روی زمین است، مادران خوب سربازانی مخلص تربیت خواهند کرد که کمتر خطا می کنند و در مسیر ولایت گام بر می دارد.

 

شهید زهرا صادق زادگان از زبان دخترش

دسته بندی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.