شهید اكرم عسگريان كرمانی

س 1391/04/20 - 16:33

شهید  اكرم عسگريان كرماني

 

نام:اكرم

 

نام خانوادگی: عسگريان كرماني

 

تاريخ تولد :1336/6/10

 

نام پدر :هدايت

 

تاریخ شهادت : 1357/9/11

 

محل تولد :تهران /تهران

 

طول مدت حیات :21

 

محل شهادت :خيابان پرواز

 

مزار شهید :بهشت‌زهرا (س)
 

 

 

اکرم در سال 1336 چشم به جهان گشود، از همان ابتدا پدر و مادر مؤمنش او را با معارف اسلامي آشنا ساختند و او را به دوري از فساد سفارش نمودند. پس از شاديهاي کودکانه پاي در رکاب تحصيل نهاد و با جديت آن را ادامه داد. و از آنجا که عميقاً به ارزشهاي اسلامي معتقد بود پوشش اسلامي چادر را در تمامي مراحل درس‌خواندن حفظ نمود. تا اينکه توانست با مدرک فوق ديپلم از دانشسراي تربيت معلم فارغ‌التحصيل شود،با اخذ مدرک فوق دیپلم در آموزش و پرورش به استخدام رسمی درآمد و حدود دوماه ونیم درمدرسه راهنمایی آذرخش منطقه 13 تهران به تدریس پرداخت ، اکرم در دانشسرا به انجام فعاليت‌هاي ضد رژيم مي‌پرداخت و براي اجراي دستورات اسلامي کوشش فراوان مي‌نمود. او که پوشش چادر را لباس افتخاري براي خود مي‌دانست حاضر شد تجديد شود اما در مقابل ديدگان نامحرم  امتحان ورزش ندهد مبادا گوهر عفاف وجودش ذره‌اي خدشه‌دار گردد اين مرواريد گرانقدر ضمن رعايت تقواي الهي در مبارزات بي‌امان مردم عليه رژيم شرکت نمود.

تا اينکه در تاريخ 11/9/1357 مصادف با روز اول محرم الحرام به هنگام ياري رساندن به يکي از همسايه‌ها که مجروح شده بود در خيابان پرواز هدف تير مزدوران قرار گرفت و در 21 سالگي به سرور زنان عالم حضرت زهرا (س) اقتدا نمود و با شهادت از اين عالم خاکي هجرت کرد. پيکر خونين اکرم عسگريان کرماني در بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده شد.

 

یادش گرامی و راهش سبز باد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.