اولین زن شهید مقاومت مردمی عراق

چ 1402/09/22 - 13:26
ب

«امیه» اولین زن شهید عراقی است که خون پاکش با خاک میهنش آمیخته شد تا نسل‌های آینده عراق به وجود چنین زنی در تاریخ خود ببالند.

حریم حرم نوشت: شهیده «امیه ناجی جباره» از اهالی ناحیه «العلم» استان «صلاح الدین»، مادر ۴ فرزند و فارغ التحصیل دانشکده حقوق از دانشگاه تکریت بود. او از چهره‌های شناخته شده استان «صلاح‌الدین» محسوب می‌شد و در سال ۲۰۱۱ مشاور استاندار «صلاح الدین» در امور زنان و رفاه اجتماعی بود. این بانوی سرشناس عراقی به هنگام یورش تروریست‌های تکفیری داعش به استان«صلاح الدین» همه‌ی مناصب اداری خود را کنار گذاشت، سلاح در دست گرفت و همچون مردان به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تکفیری پرداخت.

«امیه» زنی از مسلمانان اهل سنت بود که با خون خود و رشادت‌هایش در دفاع از سرزمین و مقدسات نشان داد که دفاع از حق، شیعه و سنی نمی‌شناسد و وحدت تنها رمز حفظ عزت یک ملت مسلمان است.

امیه

 



این بانوی عراقی علاوه بر دارا بودن مناصب سیاسی در فعالیت‌های اجتماعی همچون حضور در سازمان‌های مختلف حمایت از زنان و کودکان و همچنین کمک به جنگ زدگان و آوارگان شرکت داشت.

«امیه» از کودکی شجاع و بی‌باک بود. او در خانواده‌ای متولد شد که به مقابله با گروه‌های مسلح و تروریستی مشهور است و طی سال‌های اخیر قربانیان زیادی را در راه دفاع از میهن ومقدسات تقدیم کرده است. در ابتدا پدرش «ناجی جباره» از شیوخ عشیره «الجبور» در سال ۲۰۰۶ هنگام بازگشت از حج به دست گروه‌های تروریستی القاعده ترور شد. برادرش «عبدالله جباره» نیز بعدها در حمله گروه تروریستی القاعده به ساختمان استانداری «صلاح الدین» به شهادت رسید. برادر دیگر وی سرهنگ «جاسم جباره» از مسؤولین بلند پایه امنیتی در تکریت عراق است.

«امیه» که ایستادگی مقابل تروریست‌های دست آموز را از پدر و برادرانش آموخته بود، بعد از حمله داعش به «العلم» منطقه سکونت آنها، در کنار سایر مردم بجای عقب نشینی و ترک میدان، ماندند و در برابر دشمن ایستادگی کردند.

بعد از حمله داعش اهالی اهل سنت منطقه «العلام» به بیش از ۵۰۰ سرباز که اغلب آن‌ها شیعه و از اهالی جنوب عراق بودند پناه دادند. عشیره «الجبور» با خانواده‌های این سربازان تماس گرفتند تا از سلامتی فرزندانشان به آنها اطمینان بدهند. تنها در خانه شهید «امیه»  ۲۵ سرباز و افسر از شهرهای «کربلا» و «نجف» پناه گرفته بودند. «امیه» تنها تلاشش این بود که به آن‌ها اطمینان بدهد همگی تحت حمایت اویند و به هیچ عنوان آنها را تسلیم داعش نخواهد کرد.

بعد از این اتفاق، تروریست‌های داعش ۵۰ خانواده از اهالی «العلم» را گروگان گرفت و با تهدید به کشتن آن‌ها وارد شهر شد.

ناحیه «العلم» به مدت ۱۳ روز با انواع حملات خمپاره ای در محاصره قرار داشت اما «امیه» و سایر هم رزمانش تسلیم نشدند. 

سرانجام «امیه» این بانوی مقاوم و شجاع، بعد از آنکه سه تروریست داعشی را به هلاکت رساند و در حالی که تلاش می‌کرد تعداد دیگری از تروریست‌ها را هدف قرار دهد با گلوله تک تیرانداز دشمن به شهادت رسید.

بعد از شهادت «امیه» برادرش «خمیس» وی را به خانه برد و دو رکعت نماز شکر برای نعمت شهادتی که نصیب خواهرش شده به جای آورد. 

دسته بندی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.