انجمن «پیام‌آوران بشارت» بستر فعالیت فرزندان شهدا برای جهاد تبیین/ ضرورت تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی

چ 1401/03/18 - 11:10
سپهری گفت: انجمن «پیام‌آوران بشارت» بستر خوبی است که بتوانیم فعالیت‌های مادی و معنوی مختلفی در رابطه با مسائل و مشکلات فرزندان شهدا بتوانیم بررسی‌هایی انجام دهیم، مطالبات آن‌ها را بتوانیم به خوبی به مسئولین منعکس کنیم.

به گزارش سایت زنان  شهید، نشست هم‌اندیشی «نقش و مسئولیت دختران شهدا در جهاد تبیین» روز گذشته (سه‌شنبه) به میزبانی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «عصمت سپهری» مشاور امور بانوان صدا و سیما و مدیرعامل کانون پیام‌آوران بشارت (دختران شهدا) و جمعی از دختران شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم «عصمت سپهری» مشاور امور بانوان صدا و سیما اظهار داشت: خانواده شهدا بیهوده انتخاب نشده‌اند و انتخاب‌شده هستند که دختر شهید و از خانواده شهدا باشند. ما باید به رسالت اصلی خود توجه کنیم که «چرا خانواده شهید هستیم؟» پدرانمان خون خود را نثار اسلام و انقلاب کردند و از این جهت وظایف سنگینی بر دوش ماست.

وی ادامه داد: نهضت عاشورا با تبیین به موقع حضرت زینب (س) ماندگار و به جهان و نسل‌های بعد منتقل شد و در حال حاضر نسل جوان مسلمان و غیرمسلمان برای رعایت مبانی عاشورا تلاش می‌کنند و برای آن انگیزه دارند و این‌ها همه مدیون رسالتی هستند که حضرت زینب (س) آن را بعد از شهادت برادر خود برعهده گرفتند و توانستند این نهضت را به خوبی به جهان و نسل‌های بعد منتقل کنند به طوری که انگار این جریان تازه اتفاق افتاده است. همه از نهضت عاشورا درس می‌گیرند و آن را الگویی برای خود می‌دانند.

سپهری در مورد «جمعیت پیام‌آوران بشارت» و کارکرد‌های آن اظهار داشت: جمعیت پیام‌آوران بشارت از سال ۹۷ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط دختران شهدا تشکیل شد. از جمله رسالت‌های این جمعیت، توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مشاور امور بانوان صدا و سیما ادامه داد: امر مهمی که مد نظر ماست، این است که بتوانیم به رسالت اصلی‌مان به عنوان خانواده شهدا عمل کنیم. شهدا در راستای اهداف و وظایفی در این حوزه قدم گذاشتند و خون خود را نثار انقلاب، اسلام و حفظ اصول اساسی آنها کردند بنابراین وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر دوش ماست.

مدیرعامل کانون پیام‌آوران بشارت (دختران شهدا) افزود: پس از جلساتی که با برخی از فرزندان شهدا داشتیم، به این نتیجه رسیدیم از آنجا که به خاطر پدران خود رسالتی بر عهده داریم، باید کاری انجام دهیم چون انقلاب حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت‌های مجاهدان مختلف بود.

وی با بیان اینکه ما در قبال انقلاب مسئولیت سنگینی داریم، اظهار داشت: امام خمینی (ره) انقلاب را با تلاش و بیدار کردن افکار عمومی برای همه ما به ارمغان آوردند و امروز ما همه مدیون امام (ره) هستیم و باید این انقلاب را پاس بداریم. دشمنان از همان ابتدای انقلاب به دنبال سنگ‌اندازی و فعالیت علیه نظام و اسلام بودند و این‌ها، همه مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کنند.

سپهری افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که تلاش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و جهاد تبیین بر عهده همه ماست.

مشاور امور بانوان صدا و سیما اظهار داشت: همه ما، دانشجویان و نسل جوان در مورد جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد آن بسیار توضیحات گسترده‌ای مطرح کردند (و امروزه مفسران باید بیایند و روی تمام موضوعات کار کنند)، وظایفی داریم که باید به تبیین و روشنگری انقلاب و حقایق آن بپردازیم و اگر ما حقایق و دستاورد‌های انقلاب را به خوبی ارائه و تبیین نکنیم، دشمنان ما آن را وارونه جلوه می‌دهند و تحریف می‌کنند.

مدیرعامل کانون پیام‌آوران بشارت (دختران شهدا) درمورد مسئولیت‌هایی که بر عهده ماست، گفت: همه ما دو مسئولیت بر عهده داریم که یکی از آن‌ها مسئولیت روشنگری و تبیین مواضع انقلاب، نظام، اسلام و دستاورد‌های انقلاب است و مسئولیت دیگر ما این است که در رابطه با فضای مسمومی که رسانه‌های بیگانه ساخته‌اند، در هر پست و مقامی که هستیم کاری انجام دهیم و به تبیین مفاهیم و اهداف انقلاب اسلامی و اهداف گام دوم انقلاب اسلامی بپردازیم.

سپهری ادامه داد: این انجمن بستر خوبی است تا بتوانیم فعالیت‌های مادی و معنوی مختلفی را در رابطه با مسائل و مشکلات فرزندان شهدا انجام دهیم و بررسی‌هایی انجام دهیم تا بتوانیم مطالبات آن‌ها را به خوبی به مسئولین منعکس کنیم.

مشاور امور بانوان صدا و سیما درمورد کمیته‌های این جمعیت گفت: ما از سال ۹۷ برنامه‌ها و اهدافی را برنامه‌ریزی کردیم و بعد از آن توانستیم آن‌ها را اصلاح و تکمیل کنیم. کمیته‌هایی پیشنهاد شد تا در راستای فعالیت جمعیت تشکیل شوند که نهایتا هشت کمیته شدند که عبارت است از: آموزش و پژوهش، فرهنگی و هنری، حقوقی، مشاوره و سلامت، بین‌الملل، روابط عمومی و رسانه، کمیته پشتیبانی و تعاملات و کمیته زنان و خانواده.

وی ادامه داد: ما این کمیته‌ها را مطرح کردیم و از دوستان خواستیم تا هر کدام از آن‌ها که می‌توانند مسئولیتی را بر عهده بگیرند و شرح وظایف و اهداف خود را مطرح کنند.

سپهری به بیان اهداف جمعیت پرداخت و در این مورد افزود: درمورد اهداف جمعیت، مقدمه‌ای که برای اساسنامه جمعیت انتخاب کردیم و روی آن تأکید کردیم، این بود که «جمعیت دختران شهدا تحت عنوان «پیام‌آوران بشارت»، تشکلی غیرانتفاعی و مردمی است که در راستای تریج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از سال ۱۳۹۷ اقدام به فعالیت‌های مختلف و مشارکتی کرد. جمعیت دختران شهدا، یک جمعیت مستقل و فراجناحی است که نه به تفکرات راست و نه به تفکرات چپ وابسته است و دیدگاه‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را چراغ راه خود قرار می‌دهد. شعار ما این است که «دختران شهدا به نوعی بازوان آینده نظام و انقلاب هستند و باید در راستای تحقق تمدن اسلامی بیش از گذشته منسجم باشند.»

مدیرعامل کانون پیام‌آوران بشارت (دختران شهدا) درمورد اهداف جمعیت گفت که اهدافاین جمعیت عبارتند از:

۱. سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمرکز بر سیاست‌های ابلاغی معظم‌له در مشارکت زنان خصوصاً یادگاران شهدا در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، سلامت جسم و روان، زنان و خانواده و تلاش در جهت رفع مشکلات خانواده شهدا
۲. حمایت از کرامت و منزلت و جایگاه دختران شاهد در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، سلامت و ...
۳. بررسی قوانین موجود در حوزه زنان و خانواده و ارائه طرح و روایت دستگاه‌های قانونگذار و سیاستگذار در جهت رفع خلأ‌های قانونی خصوصاً در حوزه ایثارگران
۴. ارتقای مهارت‌های شغلی، اجتماعی و خانوادگی زنان و دختران شاهد به همراه دانش و بصیرت، تخصص و فرهنگ‌سازی بر پایه سطح زندگی ایرانی ـ اسلامی
۵. ترویج و گسترش مفهوم و فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و انتقال آن در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی
۶. همکاری علمی و فرهنگی با سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در جهت ارتقای جایگاه دختران و زنان شاهد در چارچوب قوانین و سیاست‌های کشور.
۷. ارتقای فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی سلامت و تندرستی دختران و زنان شاهد در جامعه
۸. همکاری و ارائه مشاوره به نهاد‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت رفع موانع قانونی و اجرایی اهداف فوق با رعایت منافع ملی
۹. انجام فعالیت‌های نیکوکارانه و خیرخواهانه در دو سطح جامعه به ویژه نقاط محروم و سطوح ایثارگری
۱۰. همکاری با دستگاه‌ها و نهاد‌های سیاست‌گذار و قانونگذار در جهت پیشگری و کاهش آسیب‌ها و جرائم در عرصه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی یادگاران شهدا
۱۱. رفع مسائل و مشکلات دختران شهدا با رویکرد پیشگیری و درمان آسیب‌های فردی و اجتماعی

وی در رابطه با اجرای برخی برنامه‌ها در راستای اهداف این تشکل بیان کرد: ما در راستای این اهداف، یک سری برنامه‌هایی را احصاء کردیم که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱. برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، کارگاه‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، دانش‌افزایی، جشنواره‌ها، همایش و سمینار‌های کاربردی در عرصه‌های مختلف زنان، خانواده، سلامت، ورزش، تندرستی و سایر موارد مرتبط با اهداف جمعیت
۲. ایجاد کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف تخصصی با موضوعات آموزش، پژوهش، زنان و خانواده
۳. دیدار با صاحب‌نظران و گفت‌وگو پیرامون موضوعات فرهنگی و اجتماعی زنان و دختران بویژه جامعه ایثارگری
۴. راه‌اندازی سایت، تارنما، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تعامل با اصحاب رسانه و مطبوعات و تولیدات فرهنگی چندرسانه‌ای جهت معرفی احزاب و فعالیت‌های جمعیت
۵. همکاری با دستگاه‌های فرهنگ‌ساز بویژه صدا و سیما در جهت ساخت فیلم، سریال، مقاله و داستان و... با موضوعات فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت
۶. برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینار، تقدیر و معرفی چهره‌های شاخص در حوزه جهاد و شهادت
۷. تحقیق و تفحص در شناسایی مشکلات در زمینه‌های مختلف مخصوصا زمینه‌های حقوقی و خانواده و ارائه پیشنهاد به مسئولین و نهاد‌های تأثیرگذار جهت رفع مشکلات یادگاران شهدا

سپهری با اشاره به نشست‌هایی که این جمعیت در راستای اهداف جمعیت با مسئولین فرهنگی و سیاستگذار برگزار کرده است، افزود: ما در این راستا حدود ۳۰ ـ ۴۰ نشست با مسئولین فرهنگی و سیاست‌گذار با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص زمینه‌سازی برای بستر‌های کارآفرینی برای دختران شهدا داشتیم که در آنها نظرات خوبی مطرح شدند و ما آنها را پیگیری می‌کنیم.

مشاور امور بانوان صدا و سیما در مورد برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با دختران شهدا گفت: ما با دختران شهدا نشست‌های هم‌اندیشی را برگزار کردیم که منجر به طرح مواردی شد که در طرح و برنامه داشتیم.

سپهری اظهار داشت: ما بسیاری از کار‌ها را در آینده کلید می‌زنیم تا بتوانیم از طریق نمایندگان مجلس قوانینی که برای دختران شهدا تصویب شده‌اند را پیگیری کنیم و در این مورد روز ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ جلسه‌ای با «قاسم‌پور» مسئول فراکسیون زنان داشتیم.

وی افزود: من با همه مسئولین مرتبط از قبل گفت‌وگو می‌کردم و سعی می‌کردم تا مطالبات را از قبل دسته‌بندی کنیم و در اختیار این افراد بگذاریم، با «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جلسه داشتیم و مطالبات را در اختیار وی قرار دادیم. اقدام بعدی ما، تقدیر از پرستاران در روز پرستار بود. 

سپهری اظهار داشت: ما اقدامات فرهنگی خوبی را در دست داریم که با تلاش، انسجام و همکاری تمام دختران با ارائه پیشنهادات و در صحنه بودن بتوانیم این موارد را عملی کنیم.

مشاور امور بانوان صدا و سیما گفت: یکی از اقدامات خوبی که انجام شده است، در حوزه سلامت و مشاوره است که فکر می‌کنم نیاز مبرمی است که در موارد مختلف فردی، اجتماعی و خانوادگی به مشاوره نیاز داریم. هدف این کمیته به این شرح است: در راستای فعالیت کمیته سلامت دختران شاهد (جمعیت پیام‌آوران بشارت) و با توجه به ضرورت ارائه خدمات مشاوره به دختران شهدا و رفع مسائل و مشکلات این عزیزان و پیشگیری و بهبود سطح سلامت و ارتقا و بهینه‌سازی خدمات جهت کاهش آلام تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.