غیرت شهدا مانع از دست‌درازی بیگانگان به کشور شد

پ 1400/07/08 - 08:27
مجتهدزاده گفت: شهدا کاری کردند که آثار آن امروز نه تنها در ایران و منطقه، بلکه در تمام دنیا نمایان است و ابرقدرت‌ها در مقابل اراده این مردم کم آورده‌اند.

به گزارش سایت زنان شهید، نشست هیات اندیشه‌ورز با موضوع «نقش زنان در دفاع مقدس» به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به ریاست مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور تعدادی از دانشجویان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست با اشاره به اینکه شهدا، فرهنگ‌سازان ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند که با الگوسازی، انقلاب اسلامی و فرهنگ آن را به خارج از مرز‌ها صادر کردند، اظهار داشت: شهدا، هویت اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و حتی جغرافیایی یک ملت را تضمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در بطن جامعه تبیین شود، گفت: شهدا کاری کردند که آثار آن امروز نه تنها در ایران و منطقه، بلکه در تمام دنیا نمایان است و ابرقدرت‌ها در مقابل اراده این مردم کم آورده‌اند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه امنیت و آرامش تمام ملت ایران مدیون خون شهدا است، گفت: اگر امروز دشمنان ملت ایران به خود جرات نمی‌دهند تا به ایران اسلامی دست‌درازی کنند، این به برکت خون شهدا است.

وی گفت: شهدا با نثار جان خود، در پیشگاه خداوند متعال عزیز و صاحب مقام و منزلت شوند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند آرمان و اهداف شهدا را به نسل جوان جامعه معرفی و آنان را برای ادامه این مسیر تشویق کند، لذا باید از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج بیش از پیش این فرهنگ برجسته و ارزشمند در جامعه به ویژه میان نوجوانان و جوانان بهره گرفت.

وی توجه به خانواده شهدا را وظیفه همگانی دانست و افزود: خانواده شهیدان گنجینه گران‌بهای ملت و سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند و ادامه راه شهدا مهم‌ترین و بالاترین ارزش‌هاست.

وی گفت: خانواده ایثارگران مسئول صیانت از این مفاهیم هستند آنان باید در میدان باشند در جامعه تاثیرگذار باشند و به جامعه خط بدهند.

وی اظهار داشت: شرح خاطرات دوران دفاع مقدس از زبان ایثارگران، جانبازان و سرداران و زنان آنان حرکت‌های عظیمی به همراه دارد. این هشت سال دفاع مقدس ایران مدل موفقی بود. دوران دفاع مقدس مقطعی از تاریخ است که باید آن را برجسته کنیم و درحقیقت باطل السحر توطئه دشمنانی است که علیه ما فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس توطئه‌ها کم نبود، ایجاد رعب و وحشت و شایعه پراکنی کم نبود و از طرفی جنگ هشت ساله بود، ولی ما بر دشمنی که تا بن دندان مسلح بود، غلبه کردیم و آن‌ها را بیرون راندیم و یک ذره از ارزش هایمان عدول نکردیم.

وی ادامه داد: خانواده شهدا بر فرزندانشان افتخار کردند، زنان انگیزه جنگیدن را در مردانشان به وجود آوردند تا با افتخار به جبهه‌های جنگ بروند و زنان با تلاشی مضاعف خلاء ناشی از کمبود حضور مردان را در جامعه جبران می‌کردند.

در ادامه این نشست خانم فاطمه کرم همسر شهید خمامی نیز به بیان خاطراتی از زندگی مشترک همسر شهیدشان پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.