« بستری بیش از 6000 مجروح در دوران دفاع مقدس »

د 1400/07/05 - 08:45
امروز باید به نقش ماندگار این بیمارستان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و جایگاه بیمارستان نجمیه باید در موزه ملی تهران مشخص گردد.

به گزارش سایت زنان شهید، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نجمیه واقع در مرکز شهر تهران در زمینی با مساحت 23900 متر مربع واقع شده است. بنیانگذار این بیمارستان نجم السلطنه (مادر دکتر مصدق) بوده است که این بانو  بیمارستان را در سال 1306 برای بیماران، با نام مریضخانه وقف می نماید. در واقع این مرکز به عنوان اولین مرکز درمانی خصوصی تهران شناخته می شود. بیمارستان فوق تخصصی نجمیه به عنوان اولین بیمارستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دارای جایگاه ممتازی می باشد به طوری که با شروع فعالیت آن در سال 1360 به منظور ارائه خدمات درمانی به مجروحان و مصدومین جنگ تحمیلی به سپاه واگذار گردید و عنوان اولین بیمارستان مدرن آن زمان نام گرفت. شهید دکتر رهنمون در زمان جنگ تحمیلی مدتی ریاست این بیمارستان را به عهده داشتند و در جبهه های جنگ نیز مسئول بیمارستان های صحرایی بودند. این بزرگوار در 8 اسفند ماه سال1362 به شهادت رسیدند و به همین علت درمانگاه این مرکز  با نام ایشان ثبت گردید.

در دوران دفاع مقدس بیمارستان نجمیه  یک جبهه بود و بانوان زیادی داوطلبانه در این بیمارستان حضور داشتند و در خدمت مجروحین بودند.


بسیاری از مجروحانی که به تهران فرستاده می شدند در این بیمارستان بستری می شدند، قطعاً وقتي مجروحين را مي‌آوردند تهران، يکي از بيمارستان‌هايي که همه فضايش را خالي کرده بودند بيمارستان نجميه بود.  بيمارستان نجميه  5 درصد مجروحين را در تهران پذيرش مي‌کرد ،  بیش از 6000 مجروح در دوران دفاع مقدس در این بیمارستان بستری شده بودند.

حال و هواي بيمارستان نجميه يک حالت معنوي دارد و اکنون پرداختن به نقش ماندگار این بیمارستان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و جایگاه بیمارستان نجمیه باید در موزه ملی تهران مشخص شود.

انتهای پیام/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.