راوی «مهاجر سرزمین آفتاب» سرپرست معنوی کاروان پارالمپیک شد

د 1400/06/01 - 00:24
راوی
راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» و مادر شهید محمد بابایی، سرپرست معنوی کاروان اعزامی سردار دل‌ها به پارالمپیک توکیو شد.

سایت زنان شهید، سبا بابایی راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» و مادر شهید محمد بابایی، به‌ عنوان سرپرست معنوی کاروان اعزامی سردار دل‌ها به پارالمپیک توکیو شب گذشته (شنبه)  وارد توکیو شد.

سبا بابایی (کونیکو یامامورا) در سن ۲۲ سالگی از ژاپن خارج شد و در سال ۱۳۳۸ به جایی که اصلاً نمی‌دانسته در کجای جغرافیای جهان است یعنی ایران آمد. از این زمان او شاهد اتفاقاتی است که در تاریخ معاصر ما از اهمیت بالایی برخوردارند.؛ اتفاقاتی مانند خرداد سال ۱۳۴۲. فرزند دوم وی (محمد) در همین سال متولد می‌شود و بعد‌ها در جبهه به شهادت می‌رسد. خانه وی در خیابان نیروی هوایی بود که کم‌کم به پایگاه انقلابی‌ها تبدیل شد. در این‌ خانه اتفاقات عجیبی تا آستانه پیروزی انقلاب برایش رخ می‌دهد و در نهایت آغاز جنگ، او را به مسیر جدیدی وارد می‌کند که رفتن فرزند اولش به جبهه و بعد، اعزام محمد (فرزند دوم) و شهادت در فکه (۱۳۶۲) از جمله این اتفاقات است. این اجمالی از زندگی او تا سال ۶۲ است.

بابایی تابلویی از دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی و از دو مسلک آیین بودایی با گرایش به مکتب شینتو و اسلام با نگاه شیعی است. بعد از جنگ نیز خاطرات جالبی از خانم بابایی می‌شنویم. وی هیچ‌گاه آرام و قرار ندارد. او گاه مترجم می‌شود، گاه به تدریس در دانشگاه می‌پردازد و گاه نیز در کسوت معلم هنر فعالیت می‌کند. با گروه جانبازان شیمیایی برای سفر به هیروشیما همراه می‌شود و در نهایت، حلقه اتصال ایرانی‌ها و ژاپنی‌ها در ماجرای جانبازان شیمیایی می‌شود.

آن‌ سوی قصه زندگی سبا بابایی، مردی به نام اسدالله بابایی قرار دارد؛ یک مسلمان ریشه‌دار اهل یزد که زیبا و هنرمندانه همسرش را همراهی کرد. این زوج در ابتدای زندگی زبان ارتباطی نداشتند، کونیکو یامامورا فارسی نمی‌دانست و بابایی هم ژاپنی بلد نبود. در نتیجه این‌ دو با هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند. سبا بابایی تا فرزندان‌شان به دنیا بیایند، فارسی نمی‌دانست و با فرزندانش کلاس اول را خواند.

Koniko Yamamura، به‌ تازگی به‌ عنوان سرپرست معنوی کاروان پارالمپیک کشور برای اعزام به کشور ژاپن انتخاب شده است. انتخابی که مورد تائید و تشویق ورزشکاران و مدیران ورزشی قرار گرفته است. خانم بابایی به همراه پارالمپیک‌های کشورمان، شب گذشته (شنبه) وارد فرودگاه ناریتای توکیو شد.

منبع: شمیم خوشبختی

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.