فرشتگان سرزمین آتش

ی 1394/06/22 - 11:39

پدیدآورنده: این کتاب با حمایت کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس

موضوع: این کتاب مجموعه ای از خاطرات کادر پزشکی، زنان جانباز و مادران شهدای استان کرمانشاه است که با حمایت کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه و زنان در دفاع مقدس با حمایت از دفاع فرزندان و همسرانشان، تربیت فرزندان و پشتیبانی و امورات امدادی در حوزه های پزشکی خدمات موثری داشته اند. استان کرمانشاه نیز دومین استان کشور از نظر تعداد شهدای زن (946  شهیده) و رتبه نخست از نظر تعداد جانبازان زن کشور (1650زن جانباز) است.

سال انتشار:1394

انتشارات: دیباچه

تیراژ: 2000 نسخه

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 

...در نقاهتگاه رمضان مشغول خدمت بودم که دکتر با عصبانیت وارد اتاق شد و گفت:« کی این پانسمان­ها رو انجام می­ده؟» من که ترسیده بودم فکر کردم رعایت بهداشت را نکرده­ام، با نگرانی گفتم:« من!» دکتر با همان حال گفت:« خانم! شما باید جنگی پانسمان کنین.» منظور او را نفهمیده بودم تا خواستم بپرسم:« منظورتان چیه؟» ادامه داد:« اون چیزی که توی دانشگاه خواندید، برای موقع عادی خوبه، الان که ما در موقعیت جنگی هستیم و وسایل پانسمان و دارو و تجهیزاتمان کمه باید کمی رعایت کنیم.

ما باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده رو ببریم.» و قبل از این‌که چیزی بگویم برگشت که خارج شود. متوجه شدم پشت سر دکتر هم زخمی شده است و او یک عدد گاز را به چهار قسمت تقسیم کرده و یک چهارم آن را روی زخم سرش گذاشته و با چسبی به اندازه­ یک بند انگشت زخم را پانسمان کرده است. با خودم گفتم: «پانسمان جنگی یعنی این!»