ایجاد تحول در زندگی از ویژگی های قیام عاشورا است /نخستین جهاد تبیین در مسیر عاشورا توسط حضرت زینب (س) رقم خورد

ش 1401/05/15 - 22:34
کارشناس امور مذهبی گفت :حضرت زینب (س) به عنوان فردی که واقعیت های عاشورا را از لحظه ی نخست نظاره گر بودند توانستند در کاخ یزید ، به افشا گری علیه دستگاه حاکم بپردازند و اینچنین شد که نخستین جهاد تبیین در مسیر عاشورا رقم خورد .

به گزارش سایت زنان شهید، محبوبه صداقت پور ، کارشناس امور مذهبی در نشستی که امروز ، به مناسبت دهه ی اول محرم در سرای محله ی یاس در تهرانسر برگزار شد گفت : زیارت عاشورا یک حدیث قدسی است که در آن به تولی (دوستی با خدا و اهل بیت "ع" و تبری (دوری از دشمنان خدا) اشاره شده و قرائت آن در هر زمان دارای اثرات مثبتی است.
وی ادامه داد : در زیارت عاشورا از کنیه ی حضرت امام حسین (ع) استفاده شده است.اعراب زمانی که با کسی اظهار صمیمیت میکنند از کنیه استفاده میکنند .ما با قرائت زیارت عاشورا سعی میکنیم خود را به ایشان نزدیک کنیم.
صداقت پور تصریح کرد : اولین درس از عاشورا امر به خوبی و دوری از بدی است .امام حسین (ع) با وجود اینکه به سفر حج مشرف شده بودند ، حج خود را نیمه کاره رها کرده و برای احیای دین سفر دیگری را آغاز میکنند .
این کارشناس مذهبی افزود : در آن برهه از زمان اگر از سوی امام حسین(ع) آن جهاد بزرگ و تبیین انجام نمی شد افرادی حاکم می شدند که دین را به سمت نابودی می کشاندند .
Image removed.
وی عنوان کرد : امروزه شاهد هستیم معاندین و افراد ،آگاهانه یا نا آگاهانه به شبهه افکنی پیرامون مسئله ی عاشورا و قیام اباعبدالله می پردازند که وظیفه ی ما جهاد تبیین و بیان واقعیت های عاشورا و اجتناب از خرافه ها و شبهاتی است که دشمنان اسلام در جهت تخریب قیام امام حسین (ع) به آن دامن می زنند.
صداقت پور اذعان داشت : حضرت زینب (س) به عنوان فردی که واقعیت های عاشورا را از لحظه ی نخست نظاره گر بودند توانستند در کاخ یزید ، به افشا گری علیه دستگاه حاکم بپردازند و اینچنین شد که نخستین جهاد تبیین در مسیر عاشورا رقم خورد .
این کارشناس مذهبی تاکید کرد : ایجاد تحول در مسیر زندگی و گام برداشتن در مسیر حق از ویژگی های قیام عاشورا بود که این امر با وفاداری و گذشتن از جان در آن برهه ی زمان رخ داد .
وی افزود : حضرت زینب سلام الله علیها با وجود اینکه فرزندانش در این مسیر به شهادت رسیدند اما لحظه ای دچار تردید و عقب نشینی از مواضع امام زمان خود نداشتند .همچنان که امروزه شاهد هستیم بانوان ایران اسلامی و مادران و همسران شهدا در ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با الگو پذیری از زندگی ایشان توانستند انقلاب اسلامی را یاری برسانند.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد : سبک زندگی حضرت زینب (س) توجه به رضایت الهی و تقدیرات الهی بود ، آنچنان که پس از شهادت برادر و فرزندانش جمله ی معروف "ما رأيت الا جميلا " را به کار بردند که نشان دهنده ی معرفت و سبک زندگی الهی این بانوی بزرگ بود.
وی ادامه داد : حضرت زینب (س) حفظ حجاب و عفت ورزی را در همه ی مراحل زندگی مهم میدانستند .حتی با وجود اینکه ایشان در این راه مصیبت و بلا های بزرگی دیدند اما این سختی ها باعث نشد دست از باورها و ارزش ها بردارند.
صداقت پور خاطر نشان کرد : امروزه بانوان ایران اسلامی میتوانند با الگو پذیری از حضرت زینب سلام الله علیها از ایشان به عنوان بانویی مقاوم و ارزشمند تاثیر بپذیرند.
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.