امام حسین علیه السلام؛ اسوه پاسداری و ایثار

ی 1400/12/15 - 15:29
امام حسین علیه السلام نمونه یک انسان کامل و الگویی ماندگار در زمینه‌های رفتاری و اخلاقی برای پاسداران و ایثارگران است.

زنان شهید : سوم شعبان المعظم سالروز میلاد با سعادت مردی است که با خون مطهر خویش درخت تنومند اسلام ناب محمدی را آبیاری کرد.

سبط نبی مکرم اسلام، پسر شیر خدا و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه، امام حسین علیه السلام در این روز دیده به جهان گشود.

سالارمردی جوانمرد و ابرمردی قهرمان که رشادت را در صحرای کربلا با بند بند وجود نازنینش معنا کرد. حسین ابن علی علیه السلام در کنار برادر بزرگتر خود امام حسن مجتبی سید جوانان اهل بهشت هستند و در این جهان نمونه و الگویی شاخص برای همه ی ابناء بشریتند.

میلاد آن حضرت، سالروز شکوفایی گل ایثار در باغ وفاداری و از جان گذشتگی است. نقل است از امام موسی کاظم علیه السلام که کمترین ثواب زیارت بارگاه آن حضرت بخشودگی گناهان است. در روایت دیگری از امام جعفر صادق علیه السلام نیز منقول است کسی که از زیارت حسین ابن علی علیه السلام باز می‌گردد تمام گناهانش بخشیده خواهد شد.

روح مطهر آن حضرت همواره راهنمای بشریت بالاخص پیروان صدیق آن حضرت است. حسین علیه السلام سپه سالار عشق و مروت است. حسین ابن علیه یعنی انسانیت و وقار و متانت حتی در سخت ترین شرایط.
میلاد با سعادت آن حضرت در فرهنگ عمومی کشور ما روز پاسدار و گرامیداشت مقام شامخ پاسداران نامگذاری شده است.

پاسداران این آب و خاک در طول تاریخ به ویژه در طول هشت سال دفاع مقدس با رشادت و شهامت و شجاعتی که از مولایشان حسین علیه السلام به ارث دارند، توانستند تمام قد جلوی دشمنان خارجی بایستند و جان خود را مانند سیدالشهدا تقدیم این مرز و بوم کنند.

ثارالله همواره نمونه و الگوی به حقی برای پاسداران این کشور بوده و خواهد بود. بسیاری از پاسداران در کشاکش وقایع دوران دفاع مقدس و عرصه های تدافعی پس از آن یا به فیض شهادت نائل شدند یا به اسارت گرفته شدند یا جانباز شدند و برخی نیز پس از گذشت چند دهه هنوز در بستر بیماری به سر می برند.

این رفتار و کردار و منش جوانمردانه ی بزرگ ابرمرد تاریخ حسین ابن علی علیه السلام بود که درس آموز زیست و حیات و شهادت قهرمانان گمنام این سرزمین شده است.

در این روز مبارک باید به مقام همه‌ی پاسداران و ایثارگران و در شکل عمومی تر آن به کلیه ی نیروهای مسلح کشور تبریک گفت که همواره مرام حسین این والامرد تاریخ را سرمشق و الگوی زندگی و منش خود قرار داده اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.