شهید سهيلا صارمي

د 1391/04/19 - 20:22

شهید سهيلا صارمي

تاريخ تولد :1343

 

نام پدر :عليرضا

 

تاریخ شهادت : 16/9/1365

 

محل تولد :تهران /تهران

 

طول مدت حیات :22

 

محل شهادت :مسجد كارخانه سيمان دورود

 

شغل: معلم 

 

شهید سهیلا صارمی درسال 1343 در تهران دیده به گیتی گشود.دردامان پرمهر و محبت خانواده اش نشو ونما یافت و هنوز نوجوانی بیش نبود که درکنار دیگر مردان و زنان این مرز و بوم به تظاهرات و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی پرداخت. پس ازاخذ دیپلم در کسوت آموزشیار نهضت سوادآموزی به خدمت پرداخت و همراه همسرش به لرستان اعزام شد.

دشمن،پیاپی به بمباران و موشکباران مناطق مسکونی وحساس می پرداخت. اما اوبااستواری تمام و درحالی که باردار بود به خدمت به خدا وخلقش ادامه داد و با تعلیم زنان در مسجد کارخانه سیمان دورود، عاشقانه به رسالت خویش و آگاهی دادن به مردم همت گماشت. او یک لحظه را نیز ازدست نمی داد. در آخرین ساعات حضورش در این دیارباقی، در حالی که آماده برگشت به تهران برای دیدار بودند، برای بهره گیری از تمام لحظات، یک بار دیگر به محل درس شتافت تا کلاسی دیگر را در آخرین دقایق قبل ازسفر برگزار نماید. و چون خداوند اینگونه او رادر عشق خود و خدمت به مردم وادای حق الناس، گرفتار دید.او را به همانگونه که درعشق خود غوطه می خورد،به سوی خویش فراخواند.دراین سفر،26  تن اززنان پرتلاشی که درکلاسدرس کسب فیض می کردند، او راهمراهی کردند و عاشقانه به دیار او پر کشیدند. بمباران هوایی دشمن در 16 آذرسال1365 به کارخانه سیمان دورود بهانه و فرصتی بود برای این پرواز.

 

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.