صبر حضرت زینب (س) بهترین دلیل برای نامگذاری ولادت ایشان به نام روز پرستار است

ج 1400/09/19 - 09:11
امیر سرلشکر موسوی در ارتباط تصویری با پرستاران و پیراپزشکان ارتش در سراسر کشور گفت: به نظرم صبر حضرت زینب (س) که الگو و اسوه برای همه ماست دلیل بهتری برای نامگذاری ولادت ایشان به نام روز پرستار است.

به گزارش زنان شهید، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در ارتباط تصویری با پرستاران و پیراپزشکان بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور که به‌مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش، امیر دریادار دوم مداح معاون بهداشت امداد درمان و آموزش پزشکی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک ولادت زینب کبری (س)، اسوه صبر و مقاومت و گرامیداشت روز پرستار، اظهار داشت: از زحمات پرستاران و پیراپزشکان تشکر می‌کنم و به روح بلند همه شهدای مدافع سلامت ادای احترام می‌کنم.

وی افزود: اگر بخواهیم از زحمات پرستاران و جایگاه این عزیزان تجلیل کنیم باید هر روز یک مراسم برای تجلیل از آن‌ها برگزار کنیم، ولی این مراسم که سالی یکبار و در روز ولادت بزرگ بانوی اسلام برگزار می‌شود در واقع نمادی از قدردانی ما از جامعه پرستاری است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: همه بزرگان تاریخ، در ادیان، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف به گونه‌ای از پرستاران و پرستاری تجلیل و تقدیر کرد‌ه‌اند که این نشان از بزرگی جایگاه پرستاری و افرادی است که این مسئولیت مهم را پذیرفته و انتخاب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پرستاری واقعا کار هر کسی نیست، خطاب به پرستاران اظهار کرد: سالانه تعداد افرادی که وارد سن اشتغال شده و مسئولیتی را قبول می‌کنند بالاست، ولی از این تعداد، تنها عده‌ای مسیر خدمت به دیگران را آن هم با آب شدن شمع وجودی خودشان، انتخاب می‌کنند. باید شکرگزار خداوند باشید که شما را در این مسیر قرار داده و در راستای خدمت به مردم حرکت می‌کنید.

امیر سرلشکر موسوی گفت: نامگذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار، نامگذاری هوشمندانه‌ای بوده است. گفته می‌شود که این روز به این دلیل که حضرت زینب (س) در واقعه کربلا از حضرت امام سجاد (ع) پرستاری می‌کردند به نام روز پرستار نامگذاری شده است ولی این تنها دلیل این نامگذاری نبوده است، به نظرم صبر حضرت زینب (س) که الگو و اسوه برای همه ما است دلیل بهتری برای نامگذاری ولادت ایشان به نام روز پرستار باشد.

وی در تشریح ابعاد صبر و صبوری تصریح کرد: سطح نازل صبر، تعبیر آن به معنای سکوت، آرامش و عکس العمل منفی نشان ندادن، است، در حالیکه صابر کسی است که در راستای هدفی که دارد در مقابل ناگواری‌ها، قدر ناشناسی‌ها، مشکلات و ... که ممکن است افراد عادی را هم تحت تاثیر قرار دهد، نه کُند، نه متوقف و نه منحرف شود.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: پرستاران با همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که دارند، وقتی بر بالین بیمار حاضر می‌شوند هیچ دغدغه‌ای جز هدفی که دارند و آن التیامی بر آلام بیماران است، ندارند و در این مسیر هیچ مشکلی آن‌ها را نباید کُند، متوقف یا منحرف کند.

وی با تاکید بر این که ما در ارتش به خوب بودن و حتی ممتاز بودن قانع نیستیم، بلکه به دنبال الگو بودن و ارائه الگو هستیم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجموعه‌ای از انسان‌های با انگیزه و متعهد است که بهترین انتخاب را در زندگی خود کرده‌اند و در این سازمان که به "انضباط"، "سلامت کارکنان" و "رعایت سلسله مراتب" شناخته می‌شود، مشغول انجام وظیفه هستند. مجموعه بهداشت و درمان ارتش نیز به عنوان بخشی از ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از مرز خوب و ممتاز بودن عبور کرده و خود را به عنوان الگو به جامعه معرفی کند.

وی در پایان بیان کرد: ما قدردان زحمات و تلاش‌های یکایک شما پرستاران، پزشکان و پیراپزشکان هستیم، ان‌شاءالله که دست به دست هم بدهیم و با عمل به وظایف خود شاهد موفقیت‌های روز افزون باشیم.

در ابتدای این مراسم، امیر دریادار دوم مداح معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش، با ارائه گزارشی از اقدامات بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ارتش، گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و تبریک روز پرستار، گفت: پرستاران قلب تپنده هر مجموعه درمانی هستند که در تمام ایام شبانه روز حتی روز‌های تعطیل در مراکز درمانی حضور دارند و مشغول خدمت‌رسانی به بیماران هستند.

وی افزود: تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارتش یک دوم میانگین کشوری است، که بخش اعظمی از این مهم و موفقیت مدیون از خودگذشتگی پرستاران و پیراپزشکان عزیز است.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش با تجلیل از یاد خاطره شهدای سلامت خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۲ شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است که ۱۴ نفر از این شهدا از جامعه پرستاری بوده‌اند.

همچنین روسای اداره بهداشت و درمان نیرو‌های چهارگانه و بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط تصویری گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

انتهای پیام/ 112

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.