شهید فاطمه اسدیان

د 1392/10/09 - 14:43
اسدیان

شهید فاطمه اسدیان

 تاریخ تولد: 1347/06/01

محل تولد:شهرکرد

میزان تحصیلات:کاردانی زبان انگلیسی

تاریخ شهادت:1366/12/20

نحوه شهادت:بمباران هوایی مناطق مسکونی توسط عراقیها

کبفبت شهادت:اصابت ترکش

مزار شهید: شهرکرد در بهشت دو معصوم

 

زندگینامه   

شهید فاطمه اسدیان فرزند رضا در هنگام شهادت 18 سال داشتند . ایشان دانشجوی رشته زبان انگلیسی در تربیت معلم فاطمه الزهرا(س) اصفهان بودند. شهید اسدیان به علت علاقه زیادی که به حوزه علمیه و طلبه ها داشتندامتحان ورودی دادند وقبول شدندودرکنارتربیت معلم درحوزه علمیه قم نیز مشغول به تحصیل بودند. فاطمه جان دردبیرستان نرجس شهرکرد ، مدرسه راهنمایی سرتیپ هاشمی که امروز علامه امینی نام گرفته و دبستان جلال الدین تحصیل نموده اند .

خانم فریده اسدیان خواهربزرگتر شهیده فاطمه اسدیان می باشند ،ایشان معلم ابتدایی هستند .وقتی از خصوصیات شاخص فاطمه و چگونگی شهادتش پرسیدیم  فرمودند : نماز شب فاطمه ترک نمی شد . مخالف سرسخت بی حجابی بودند.اهل غرور وتکبر نبودند.عاشق شهر مقدس قم وامام خمینی (ره)بودند. بچه های حوزه علمیه را خیلی دوست می داشتند . وقتی به ایشان می گفتیم خانم طلبه ، می گفتند:نگویید چون من هنوز به مقام طلبه نرسیدم و من لیاقت ندارم .

فریده خانم ادامه داد : فاطمه بارها خواب دیده بود که شهید می شود . شب جمعه آخرزندگی اش با هم به گلزار شهدا رفتیم و محلی را که امروز قبرایشان است نشان داد و گفت: مرا درخواب اینجا دفن کرده بودند.خندیدم و گفتم : اینجا که جای شهداست. ساعت 11 صبح روز20/12/66 شهرکرد بمباران شد. فاطمه جان شب قبل از بمباران هوایی به دلیل بمباران خوابگاه اصفهان به شهرکرد آمده بودند.مادر به سفارش فاطمه جان برای ناهار پلووعدس درست کردند .اما افسوس که فرصت نشد که پلووعدس را بخورند.مادرم ازآن روزبه بعدهروقت پلووعدس می بیند بی اختیارگریه می کندوتاکنون لب به پلووعدس نگذاشته است. خواهر آهی کشیدوادامه داد فاطمه جان کاش بودی وچشم انتظاری های مادررا می دیدی، مادر به عکسهایت نگاه می کند و با تو حرف می زند و....

فاطمه خانم تقریبا بیشتر روزها روزه بودند ، نماز اول وقت را به صورت جماعت و در مسجد برگزار می کردند. همیشه اول نماز می خواندندبعد افطار می کردند. دختری مهربان ، آرام ،کم حرف، کم خواب و با طمانینه بودند ایشان بادیگران طوری رفتار می کردند که همه او را دوست داشتند وبه او احترام می گذاشتند .

با اینکه به خاطرحجاب گوشه وکنایه می شنید توجه نمی کرد وهمچنان حجابش را کنارنگذاشت. بعد ازبمباران وقتی اورا از زیر آوار بیرون آوردند روسری و چادر به سر داشت و هنوز رمقی در بدن داشت،تا ایشان را به بیمارستان انتقال دادند به شهادت رسید .

برای مشاهده فیلم لطفا اینجا را کلیک نمائید.

دسته بندی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.